המשנה למנכ"ל האוצר הודיע במפתיע על פרישה מהתפקיד

רוני פרידמן נימק את הבקשה לסיים את תפקידו ברצון להצטרף לעסקי בנו - יזם בתחום ההייטק * פרידמן עובד במשרד האוצר זה 17 שנים, ומאז 2005 מכהן בתפקיד המשנה למנכ"ל

רוני פרידמן / צילום: אוריה תדמור
רוני פרידמן / צילום: אוריה תדמור

המשנה למנכ"ל האוצר רוני פרידמן הודיע במפתיע על רצונו לסיים את תפקידו. פרידמן נימק את הבקשה ברצון להצטרף לעסקי בנו, יזם בתחום ההייטק. פרידמן, 60, ממלא את תפקיד המשנה למנכ"ל האוצר מאז 2005, וקודם לכן שימש סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש במשרד במשך ארבע שנים. במהלך התקופה מילא גם את תפקיד מנהל רשות החברות במשך כשנה.

גורמים באוצר אמרו ל"גלובס" כי מדובר בצעד מפתיע, אך ניתן להבינו לאור העובדה שפרידמן משמש בתפקידים בכירים באוצר כבר 17 שנים. מנכ"ל האוצר שי באב"ד אמר כי פרידמן היה נכס לאוצר, סייע רבות בניהול ענייני המשרד ועזיבתו תהיה אבידה למשרד. פרידמן ריכז את הטיפול במערכות הרכש, התפעול והלוגיסטיקה של האוצר, ובכלל זה גם חשבות המשרד. אחת המשימות ה"רגישות" שביצע לאחרונה הייתה ביצוע חלוקה מחדש של המשרדים בבניין האוצר בקריית הממשלה בירושלים תוך העברת קומת המשרדים ששימשה את הממונה על רשות שוק ההון דורית סלינגר לאנשי מטה הדיור. החלוקה, שעוררה סערה באוצר, בוצעה לרגל כניסתו לתפקיד של ראש מטה הדיור החדש זאב בילסקי ולאחר שלראש המטה הקודם אביגדור יצחקי לא היו משרדים משלו בבניין.

באוצר מתכוונים לפרסם מכרז לבחירת מחליף לפרידמן בתפקיד המשנה למנכ"ל, זאת למרות שבעבר הועלו סימני שאלה לגבי נחיצות המשרה. תפקיד המשנה למנכ"ל נוצר ב-2005 (פרידמן הוא הראשון לאייש אותו) כששאלת נחיצותו מתעוררת על רקע העובדה שראשי האגפים באוצר נחשבים בעצמם למנכ"לים וכפופים למנכ"ל רק בנושאים מנהלתיים. המשנה למנכ"ל אחראי למעשה רק על יחידת האדמיניסטרציה במשרד בדומה לסמנכ"ל למינהל (התפקיד הקודם שמילא פרידמן) ורק מספר קטן יחסית של עובדים כפופים אליו ישירות. בהנהלת האוצר טוענים בתגובה כי מדובר בתפקיד חיוני משום שהוא מפנה את המנכ"ל מעיסוק בעניינים השוטפים של המשרד ומאפשר לו להתרכז בקידום מהלכים מרכזיים למשק ובהם רפורמות וחוקים.

פרידמן הגיע לאוצר ב-2001 לאחר שהשתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה. בצה"ל מילא פרידמן שורת תפקידים בחיל השריון, ממג"ד בחטיבה 7 ועד מפקד בפו"ם, ושימש נספח יבשה בשגרירות ישראל בוושינגטון. הוא בעל תואר MBA בהצטיינות במינהל עסקים מאוניברסיטת בן-גוריון.