לפיס תהיה יו"רית? אלה הצעות הרשות לקידום מעמד האישה

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', הגישה רשימה של נשים רלוונטיות למשרת יו"ר מפעל הפיס • בין השמות: לינדה בן שושן, לשעבר מנכ"לית דיסקונט ניהול קופות גמל וסמנכ"לית בכירה בבנק דיסקונט

אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי
אוה מדז'יבוז' / צילום: ענבל מרמרי

בראשות מפעל הפיס, גוף ההימורים החוקיים של המדינה המגלגל מדי שנה סכומים של מעל ל-6 מיליארד שקל בשנה, מעולם לא עמדה אישה.

ל"גלובס" נודע כי מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז', תמכה במכתבן של שדולת הנשים למנכ"ל משרד האוצר ואף פנתה באופן יזום עם רשימת שמות של מועמדות רלוונטיות. חלק מן המועמדות (כמו גם מועמדים אחרים, גברים) העדיפו שלא להגיש את שמן למה שנתפס כמכרז שתוצאותיו ידועה מראש.

אחד השמות שהגישה מדז'יבוז' הוא של לינדה בן שושן, לשעבר מנכ"לית דיסקונט ניהול קופות גמל וסמנכ"לית בכירה בבנק דיסקונט עד ל-2007. בן שושן כיהנה כחברת דירקטוריון הבנק בין השנים 2014-2017 וכיום היא שותפה בקרן ההשקעות הפרטית פורמה, דירקטורית בתרו תעשייה רוקחית בע"מ ובאנרג'יקס אנרגיות מתחדשות בע"מ, וכן בקופות גמל ובקרנות השתלמות.

בן שושן, ילידת שדרות, בוגרת תואר ראשון בכלכלה וסוציולוגיה ותואר שני במינהל עסקים עם התמחות במימון ובנקאות, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. שימשה בעבר כעוזרת מחקר בבנק ישראל, וכעוזרת הוראה של פרופסור דן גלאי, דיקן בית הספר למינהל עסקים באוניברסיטה העברית, המתמחה במימון והנדסה פיננסית. 

בנוסף לבן שושן פנתה מדז'יבוז' גם למיכל רפאלי-כדורי, סמנכ"לית yes, הפורשת מתפקידה בחברה בקרוב לאחר 18 שנים. רפאלי-כדורי, שבשנות ה-90 הייתה ממקימי חברת הכבלים ערוצי זהב וכיהנה בתפקיד יו"ר המועצה לשידורי כבלים, סירבה להצעה להתמודד לתפקיד; כמו גם מירה אלטמן, מנכ"לית בנייני האומה בירושלים ומי שכיהנה גם כמנכ"לית משרד התיירות.

המינוי ליו"ר מפעל הפיס מועבר לאישור ראש הממשלה נתניהו, אך ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד שהוקמה על פי חוק, מתכנסת בימים אלה אחרי שלפי פרסומים בעיתונות כבר מחודש אוגוסט נודע שיו"ר מטה הדיור לשעבר אביגדור יצחקי הוא המועמד המועדף על שר האוצר.

מפעל הפיס גם עומד בחזית ויכוח ציבורי נוקב שמנהל שר האוצר משה כחלון כדי להוביל לצמצום ההתמכרות להימורים בקרב שכבות עניות וחלשות.