דיווח: גוגל תכריז בכנס המפתחים על כלי להגבלת זמן המסך

לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", אחת ההכרזות של גוגל בכנס נוגעת לעדכון מערכת ההפעלה אנדרואיד שתסייע למשתמשים לנהל טוב יותר את הזמן שהם מבלים מול מכשירים סלולריים ואף להגביל אותו

מייסד גוגל, סרגיי ברין / צילום: בלומברג
מייסד גוגל, סרגיי ברין / צילום: בלומברג

הערב (ג') ייפתח כנס המפתחים של גוגל, Google I/O בעיר מאונטן ויו שבקליפורניה. לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", אחת ההכרזות של גוגל בכנס נוגעת לעדכון מערכת ההפעלה אנדרואיד שתסייע למשתמשים לנהל טוב יותר את הזמן שהם מבלים מול מכשירים סלולריים ואף להגביל אותו. לגוגל כבר יש סט כלים שעוזרים להורים להגביל את זמן המסך של ילדיהם בשם Family link, ושבאמצעותם ניתן גם לנעול את המכשיר.

עוד פורסם בוושינגטון פוסט כי מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, מתכנן לדבר בנאומו בפתיחת הכנס על אחריות תאגידית. רק לאחרונה, סרגיי ברין, ממייסדי גוגל, פרסם מכתב בו דיבר על הצורך של חברות טכנולוגיה להראות אחריות וחמלה. הכרזה על פיצ'ר ניהול זמן מסך שכזה מצד גוגל, שלמעשה יגרום לצרכנים לבלות פחות זמן מול מכשירי הטלפון, בנוסף להצהרות בנושא אחריות מראשי הארגון הם חלק מתופעה רחבה יותר בקרב ענקיות הטכנולוגיה.

ענקיות הטק מנסות להראות לאחרונה כי התבגרו, וכי הן מבינות שעליהן לקחת אחריות על השלכות הפיתוחים שלהם. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר בפתיחת כנס המפתחים של החברה, F8, בשבוע שעבר כי "לא מספיק לבנות כלים עוצמתיים, צריך לוודא שעושים בהם שימוש לטובה", ופרסם לפני הכנס פוסט בו הכריז על כלי חדש של פייסבוק שיאפשר למשתמשים למחוק את היסטוריית הפעילות שלהם, כחלק מהמאמצים לשמירה על פרטיות הגולשים. מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה, הודיע בפתיחת כנס המפתחים של מיקרוסופט השבוע, Build, כי "ההתקדמויות הטכנולוגיות מגיעות עם אחריות, עלינו להבטיח שהטכנולוגיה שאנחנו בונים מועילה לכולם".

שינוי הגישה הזה מגיע בעקבות שערוריות כמו דליפת המידע על 87 מיליון משתמשי פייסבוק לחברת קיימברידג' אנליטיקה, והדרך בה רוסיה ניצלה פלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר ויוטיוב, שבבעלות גוגל, כדי להשפיע על האמריקאים ועל הבחירות בארה"ב. ייתכן אף שחברות הטק מנסות להוכיח כי הן יכולות לשמור על המשתמשים בכוחות עצמן, מחשש מהקולות המתגברים הקוראים להחיל עליהן רגולציה.