בצל האזעקות: ראשי המועצות בצפון משדרים עסקים כרגיל

תושבי הצפון שומרים על שגרה וראשי המועצות נמצאים בקשר רציף עם כוחות הביטחון • הלימודים מתקיימים כסדרם ואירועי תרבות בסוף השבוע לא צפויים להתבטל

צה"ל בגבול סוריה / צילום:רויטרס
צה"ל בגבול סוריה / צילום:רויטרס

ראשי רשויות בצפון משדרים הבוקר עסקים כרגיל. במועצת גליל עליון פרסמו הבוקר (ה') כי הם נמצאים בקשר רציף עם כוחות הביטחון ואין להם הנחיות חדשות מעבר להמשך חיים בשגרה. זאת לאחר שהלילה שיגרו כוחות איראניים 20 רקטות לעבר עמדות צה"ל ברמת הגולן, אך אלו לא פגעו במטרותיהם. ארבע מהן יורטו על ידי מערכות "כיפת ברזל" ו-16 מהן נפלו בשטח סוריה. לא היו נפגעים. 

בתי הספר נפתחו כרגיל וכך גם התכניות של פעילות תרבותית וספורטיבית לסוף השבוע. ראש המועצה גיורא זלץ אמר כי ״אנחנו ממליצים לנצל את הימים הללו של שגרה לבדיקת המוכנות האישית והמשפחתית לשעת חירום״. באיזור מועצת גליל עליון יש 29 יישובים, 14 מתוכם נמצאים במרחק של עד 4 ק״מ מגבול לבנון. החל ממר צפוי להתרחש בכפר בלום הפנינג גדול והוא לא בוטל בשלב הזה.

במועצה האיזורית גולן, הממוקמת על הגבול עם סוריה, הודיע הבוקר ראש המועצה אלי מלכה שמוסדות החינוך יפעלו היום כרגיל ומערך ההסעות הציבורי יפעל כסדרו. מלכה קרא לחקלאים של רמת הגולן ״לעבד את אדמותיהם ללא כל מגבלות״. באזור הזה אמור להתקיים בשבת מירוץ התפוח (מירוץ אופניים גדול), ונכון לשעה זו, המירוץ אינו מבוטל. במועצה האזורית גולן פועלים 9 קיבוצים, 18 מושבים ו 5 יישובים קהילתיים.

בעמוד הפייסבוק של המועצה המקומית קצרין, פורסמה הודעה הקוראת לתושבים להגיע למוסדות החינוך באופן סדיר. לדבריו ההודעה מתפרסמת לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון.

קרן אהרון , דוברת מועצה מקומית קצרין, אמרה הבוקר לגלובס שהלילה עבר בשקט בעיר והכל פועל לפי שגרה. לדבריה, במהלך הלילה הופעלו צופרים באזור המכונה ״קצרין 6״ הנמצא בסמוך לישוב קלע, כ-25 ק״מ צפונית לעיר קצרין. בקצרין עצמה לא הופעלו הצופרים במהלך הלילה ובבוקר נמשכה שגרת החיים בעיר.