אופנהיימר: המוסדיים מהמרים השנה בעיקר על מניות וחוזי נפט

בסקר שערך בנק ההשקעות אופנהיימר בקרב המוסדיים בישראל, סומנה סולאראדג' כמניית הטכנולוגיה שתניב את התשואה הגבוהה ב-2018 • WIX ומלאנוקס גם ברשימה

הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א/ צילום: בז רתנר, רויטרס

מנהלי ההשקעות הישראליים ממשיכים להמר על מניית סולאראדג'. בסקר שערך בנק ההשקעות אופנהיימר בקרב הגופים המוסדיים המקומיים, סימנו 15.8% מהנשאלים את סולאראדג' כמניית הטכנולוגיה שצפויה להניב את התשואה הגבוהה ביותר בשנה הקרובה, כשאחריה נבחרו מלאנוקס (14.2%), Wix וטאואר (13.3% כל אחת) ונייס (10%).

הסקר נערך לקראת הכנס השנתי של אופנהיימר, שנערך היום וחוגג השנה 20 שנה להיווסדו. גם בסקר הקודם, שנערך בשנה שעברה, סומנה סולאראדג' כאחת ממניות הטכנולוגיה הישראליות שיניבו את התשואה הגבוהה ביותר באותה שנה - ואכן, בהתאם להערכות המוסדיים, סולאראדג' זינקה בשנה האחרונה ב-250%, אחרי שב-2016 היא הניבה למשקיעים תשואה שלילית.

סולאראדג' שברה השנה שיאים, ונסחרת כיום בשווי של 2.5 מיליארד דולר. החברה, המפתחת ומייצרת מערכת לאופטימיזציה וניטור של אנרגיה סולארית, פרסמה אתמול דוחות חיוביים לרבעון הראשון.

כאמור, 14.2% מהמשתתפים בסקר סבורים שמלאנוקס תניב את התשואה הגבוהה ביותר בשנה הקרובה. מניית מלאנוקס עלתה בחודשים האחרונים ב-65% והגיעה לשיא של יותר מחמש שנים, על רקע מאבק מצד בעלת מניות המיעוט בחברה, קרן סטארבורד, הדורשת להחליף את חברי הדירקטוריון.

גם Wix, שמסומנת כאחת המניות הבולטות, נסחרת ברמות הקרובות לשיא (אף שמנייתה נחלשה אתמול, לאחר פרסום דוחות הרבעון הראשון), ונראה כי המוסדיים בישראל לא חוששים ממניות שנמצאות בשיא, וסבורים שהן עשויות להמשיך לעלות.

ההימור של מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים
 ההימור של מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים

הבעת אמון במנכ"ל החדש של טבע

מנהלי ההשקעות נשאלו בשאלה נפרדת על מניות סקטור הבריאות, ושם סומנה מניית יורוג'ן כמניה שצפויה להציג את התשואה הטובה ביותר בשנה הקרובה, עם 16.7% מהמשיבים על הסקר. יורוג'ן הונפקה לראשונה בנאסד"ק לפני כשנה במחיר של 13 דולר למניה, ונסחרת כיום במחיר של כ-61 דולר, שמשקף לחברה שווי של 943 מיליון דולר.

14% מהמשתתפים בסקר סימנו את טבע כמניית סקטור הבריאות מישראל שתניב את התשואה הטובה ביותר השנה, ונראה שבכך הם מביעים אמון ביכולתו של המנכ"ל החדש, קאר שולץ, שנכנס לתפקיד לפני כחצי שנה, להוביל את תוכנית ההתייעלות האגרסיבית שלו ולהביא להתייצבות בחברה ובמניה החבוטה.

אגב, בתוצאות הסקר של השנה שעברה, 13% מהמוסדיים הישראלים העריכו שמניית טבע תניב את התשואה הטובה ביותר, אבל פספסו את המגמה בגדול, כשמניית טבע נפלה בשנה החולפת בכ-36%.

מניות אחרות מסקטור הבריאות שסומנו השנה כבעלות פוטנציאל להניב תשואה חיובית בשנה הקרובה, הן אינטק פארמה (12.3% מהמשתתפים בסקר), מיילן, שנסחרה עד לאחרונה בבורסה בת"א (11.4%), פריגו וקמהדע (9.7% לכל אחת).

שאלה כללית יותר בסקר נגעה לאפיקי ההשקעה המומלצים בארה"ב. בדומה לעבר, רוב מנהלי ההשקעות המקומיים סבורים שהאפיק המנייתי יניב את התשואה הטובה ביותר השנה, כש-50.8% מהם בחרו באפיק זה (ירידה מ-64% בשנה שעברה). בסקר הקודם העריכו רוב הנשאלים שמדד S&P 500 יניב תשואה דו-ספרתית בשנה זו, ואכן צדקו - בשנה האחרונה הוא עלה בכ-12.5%.

האפיק שהגיע למקום השני בסקר של אופנהיימר השנה היה הנפט - ייתכן שעל רקע האירועים במזרח התיכון, 23% בחרו באפיק זה, לעומת 7% בלבד בשנה שעברה. 10.7% בחרו בנדל"ן, 8.2% באג"ח ממשלתיות, 4.1% באג"ח High-Yield ו-3.3% באג"ח בדירוג השקעה.

ובחזרה לסקר של השנה שעברה: המשתתפים בסקר, כאמור, הצליחו עם סולאראדג' ופספסו עם טבע. שאר המניות שסומנו ככאלה שיניבו את התשואה הטובה ביותר, היו Wix, שעלתה בשנה האחרונה בכ-8%; טאואר, שאמנם עלתה לשיא במהלך השנה, אבל נחלשה מאז והתשואה שלה בשנה האחרונה היא למעשה אפסית; ורדוור, שעלתה ב-36.8% בשנה החולפת.