עיריית ת"א סגרה את הירקון עבור הבת של ליאון קופלר

החברה העירונית גני יהושע השכירה את "גן הסלעים" לצורך חתונת בתו של קופלר, הבעלים של סופר פארם • העירייה: "הנושא כולו נבחן בימים אלו על ידי הנהלת העירייה"

שלט לחתונת בתו של קופלר.
שלט לחתונת בתו של קופלר.

האם ראוי לסגור חלקים מפארק הירקון, שהקרקע בו היא ציבורית, לאירועים פרטיים למוזמנים בלבד? לשיטת עיריית תל אביב וחברת גני יהושע, המוחזקת 100% בבעלות העירייה, אין כל בעיה בקיום אירועים מסוג זה, והם נועדו "לחסוך בעלויות ובמימון הפארק" .

בימים האחרונים נשמעה מחאה ציבורית לאחר שחברת גני יהושע מנעה מהציבור להיכנס לגן הסלעים בפארק הירקון בעת שבמקום התקיימה חתונתה של אלינור קופלר, בתו של איש העסקים ליאון קופלר הבעלים והיו"ר של רשת סופר פארם. מלבד הטענה כי נמנעת מהציבור גישה לקרקע הציבורית, עלתה הטענה כי עיריית תל אביב וחברת גני יהושע מתנהלות בחוסר שקיפות, ולא מפרסמות לציבור הרחב את האפשרות לקיים אירועים פרטיים בגן הסלעים. בעירייה ובגני יהושע סירבו לציין כמה אירועים פרטיים התקיימו בשנת 2017 ומה היה היקף ההכנסות בגין השכרת השטח לאירועים אלה, שנכנסו כאמור לקופתה של החברה. יחד עם זאת, יש לציין כי לאחר פניית "גלובס" לעיריית תל אביב, נמסר כי הנהלת העירייה בוחנת משפטית את עצם המשך קיום האירועים.

"אני מתנגד באופן נחרץ להפיכת מתחמים בפארק הירקון, שמיועדים לשימוש ורווחת הציבור, למרחבים סגורים בהם נערכים אירועים פרטיים כדוגמת חתונות, מסיבות וקבלות פנים למוזמנים בלבד", אמר חבר המועצה עו"ד ראובן לדיאנסקי, המשמש גם כחבר דירקטוריון גני יהושע. "בחודשים האחרונים הפכו גן הסלעים והקקטוסים לגני אירועים שנסגרים בפני הציבור לטובת אירועים פרטיים. מטרתו של פארק הירקון ומתחמיו היא לאפשר למבקרים ליהנות משטחים פתוחים וירוקים. יש להפסיק באופן מיידי את האירועים הפרטיים שאינם משרתים את הציבור ופוגעים בייעודו של פארק הירקון כשטח פתוח לרווחת הציבור".

מחברת גני יהושע נמסר: "גני יהושע הינם שטחים ציבוריים המיועדים לפנאי ובידור, ובין היתר ניתנת רשות שימוש למי שמבקש לערוך אירוע בשטחי הפארק. גן הסלעים מושכר לאירועים שונים כולל חתונות. שימוש בשטח מותנה באישור החברה, בתשלום דמי שימוש לחברה, וקבלת כל האישורים והרישיונות הנדרשים. הרשות היא לשימוש בשטח ותו לא. לא ניתנים שירותי במה, קיטרינג, וכדומה".

"לרווחת תושבי העיר והציבור"

מעיריית תל אביב נמסר: "הנושא כולו נבחן בימים אלו על ידי הנהלת העירייה ויחודדו ההנחיות בנושא. יש לציין כי חברת גני יהושע מתפעלת ומפתחת שטחי פארק נרחבים לרווחת תושבי העיר והציבור הרחב. השכרת שטחים לפעילות, אירועים או יוזמות עסקיות של הנהלת החברה נועדו לחסוך בעלויות ובמימון ציבורי של הפארק".