רשות ההגבלים פתחה בבדיקה נגד יבואני הטואלטיקה

רשות ההגבלים העסקיים בודקת האם יוניליוור, שטסוביץ, דיפלומט ופרוקטר אנד גמבל חסמו תחרות במטרה לשמור על מחירים גבוהים, והאם הן פגעו בקיום יבוא מקביל

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

יוניליוור, שסטוביץ, דיפלומט ופרוקטר אנד גמבל שוב על הכוונת של מיכל הלפרין: רשות ההגבלים העסקיים פתחה בבדיקה האם יבואני הטואלטיקה חסמו תחרות מול מתחרים על-מנת לשמור על מחירים גבוהים, והאם הן פגעו בקיום יבוא מקביל. במסגרת הבדיקה שהחלה לאחרונה, הרשות דורשת מיבואניות הטואלטיקה הבלעדיות נתונים על הענף ועל פעילותן, בדגש על נושא היבוא המקביל.

בכך למעשה, הרשות מבקשת לבחון האם השחקניות הללו, ששולטות ביד רמה בקטגוריות רבות בענף, ניסו לחסום יבוא מקביל.

צעד זה מתרחש לאחר מאבק מתמשך מול יבואניות מוצרי הטואלטיקה הגדולות שניהלה רשות ההגבלים העסקיים בראשותה של מיכל הלפרין, לצד משרד הכלכלה בראשות השר אלי כהן, שהחל מפרסום ממוצע מחירי מוצרים כמו משחות שיניים של קולגייט שמיבאת שסטוביץ לישראל או דאודורנטים של דאב במדינות בעולם בהשוואה לישראל. המאבק המשיך בדמות צו המחייב את רשתות הקמעונאות לפרסם את פערי המחירים ביחס לעולם ב-7 מוצרי טואלטיקה של היבואניות הגדולות - שסטוביץ, יוניליוור ודיפלומט.

הרשימה הראשונה כוללת 7 מוצרים שבהם לפי משרד הכלכלה נמצאו פערי המחירים הגבוהים ביותר, כשהפער הנמוך עומד על 50%, והפער הגבוה מגיע עד ל-107%. השלט עם הפערים נדרש להופיע ליד כל אחד מהמוצרים הללו. מותוך המוצרים הללו, רובם הם של חברת שסטוביץ, אחד של יוניליוור ואחד נוסף של דיפלומט. מדובר ב-3 משחות שיניים של המותג קולגייט, 3 דאודורנטים לגבר של ספיד סטיק וג'ילט ודאודורנט לנשים של דאב.