לקראת פתיחת השגרירות בי-ם: כחלון ומנוצ'ין נועדו על איראן

שר האוצר משה כחלון נפגש עם עמיתו, שר האוצר האמריקאי, שהגיע עם המשלחת האמריקאית לפתיחת השגרירות בירושלים • סיכמו גם על המשך שיתוף-הפעולה בנושא מימון טרור והלבנת הון בפורום משותף לישראל וארה"ב

משה כחלון עם שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין \ צילום: נעם ריבקין פנטון
משה כחלון עם שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין \ צילום: נעם ריבקין פנטון

שר האוצר, משה כחלון, נועד בלשכתו שבירושלים עם שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, שהגיע עם המשלחת האמריקאית לפתיחת השגרירות בירושלים. מדובר בפגישתם השלישית של השרים מאז כניסת הממשל החדש והשנייה שמתקיימת בירושלים.

במהלך הפגישה דנו השניים בנושא הסנקציות על איראן וסיכמו על תיאום ושיתוף-פעולה בנושא. בנוסף, כחלון ומנוצ'ין המשיכו את הדיון על ההשלכות הצפויות על חברות ישראליות בעקבות רפורמת המיסוי של טרמאפ ושדרוג אמנת המס בין ישראל לארצות-הברית באופן שיטיב עם חברות משתי המדינות.

כמו כן, השרים סיכמו על המשך שיתוף-הפעולה בנושא מימון טרור והלבנת הון בפורום משותף לישראל וארצות-הברית. בנוסף, סוכם כי ימשיכו לשתף פעולה גם בפרויקטים הכלכליים המשותפים לישראל ולרשות הפלסטינית. 

סטיבן מנוצ'ין, שי באב"ד ומשה כחלון \ צילום: נעם ריבקין פנטון
 סטיבן מנוצ'ין, שי באב"ד ומשה כחלון \ צילום: נעם ריבקין פנטון

השר כחלון הודה לשר מנוצ'ין על העברת השגרירות לירושלים ועל הפרישה האמיצה מהסכם הגרעין האיראני: "אני שמח לארח כאן במשרד האוצר בירושלים את שר האוצר האמריקאי מר סטיב מנוצ'ין, ידיד אמת של ישראל. מאז כניסת הממשל החדש שיתוף-הפעולה בין המדינות התהדק בצורה דרמטית, ואנחנו מרגישים את התוצאות. הנשיא טראמפ הודיע בצורה אמיצה, נכונה וחד-משמעית על הכרה בירושלים כבירת מדינת ישראל. ארצות-הברית הוכיחה אומץ שפרשה מההסכם הגרעין הרע שנחתם עם איראן והיווה סכנה ממשית לישראל, והוכיחה שוב את עומק וטיב היחסים בין המדינות".

שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, אמר: "אני מאוד שמח להיות כאן היום בירושלים ולייצג את הנשיא טראמפ באירוע ההיסטורי, לציון פתיחת השגרירות שלנו בירושלים. זהו מועד מאוד חשוב עבור שתי המדינות המסמל את החשיבות של הקשר בינינו. יש בינינו עבודה משותפת על כל-כך הרבה נושאים, בעיקר על לוחמה בטרור ובמקורות המימון של הטרור באזור".