צפו: הרכב האוטונומי של מובילאיי בנסיעת מבחן בירושלים

מובילאיי חתמה על הסכם אספקת 8 מיליון צ'יפים לרכב אוטונומי • הצ'יפים מטיפוס IQ5 יסופקו ליצרן אירופאי מ-2021 • במקביל מפעילה החברה בארץ רכבי ניסוי אוטונומיים על בסיס פורד הייבריד

נציגי סוכנויות הידיעות הבין לאומיות התלוו לאנשי מובילאיי בנסיעה ברכבי הניסוי האוטונומיים של החברה ברחובות ציבוריים בירושלים ובהם דרך מנחם בגין. על פי דיווחי הסוכנויות, כיום יש למובילאיי כ-6 רכבי ניסוי בעיר כאשר המטרה היא להגדיל את הצי ל-35. המכונות מבוססות על דגם הפורד פיז'ן הייבריד שנמכר בארצות הברית, ומצוידות בכ-12 מצלמות היקפיות של מובילאיי.

במקביל, מובילאיי, חטיבת הרכב האוטונומי של אינטל, חתמה על הסכם לספק את צ'יפ ה-EYEQ5 של החברה, שמיועד לאפשר נהיגה אוטונומית מלאה, לכ-8 מיליון מכוניות. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס מפי מקורות בכירים במובילאיי. העסקה, שהיא הגדולה ביותר עד כה לג'יפ החדש, נחתמה מול יצרן רכב אירופאי ששמו לא נמסר והאספקה צפויה להתחיל בשנת 2021. לדברי שעשוע , מספר יצרנים כבר מחויבים להעלות על הכבישים מוניות רובוטיות - ללא נהג - לקראת 2021. רויטרס מצטטת את פרופסור שעשוע כי לקראת אותה שנה ניתן יהיה לרכוש גם מכוניות יוקרה עם אותה טכנולוגיה, כאשר היא צפויה להוסיף כ-12 אלף דולר למחיר הרכב.

לדברי שעשוע, כי עד 2019 תספק החברה כ-100 אלף צ'יפים לנהיגה אוטונומית בדרגה 3 . המשמעות היא נסיעה ללא התערבות הנהג בכבישים מסוימים, כאשר לנהג ניתנות עשר שניות לקחת את הפיקוד במקרה, שבו במערכת האוטונומית לא יכולה להמשיך עצמאית.