רוצים לדעת עד כמה אתם מכורים לאינסטגרם? היא תספר לכם

אינסטגרם תשיק פיצ'ר חדש בשם "תובנות שימוש", שבאמצעותו יוכלו המשתמשים לנטר את אופן הפעילות שלהם באפליקציה • השירות מוצע כעת לקהל הרחב, לאחר שנחשף ע"י חוקרת אפליקציות

אינסטגרם / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אינסטגרם / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אינסטגרם תשיק כלי חדש בשם "תובנות שימוש" ( Usage Insights), שיסייע למשתמשים להבין כמה זמן הם מבלים באפליקציה. חוקרת האפליקציות ג'יין מנצ'ון וונג גילתה את הפיצ'ר בקוד של האפליקציה לאנדרואיד וצייצה על התגלית בחשבון האינסטגרם שלה, כשהוסיפה: "תהיו מודעים לעצמכם, או שתהיו מוכנים להתבייש בהתמכרות שלכם לאינסטגרם".

מנכ"ל אינסטגרם, קווין סיסטרום, אישר את הפרסום לאחר מכן בסדרת ציוצים, וכתב כי החברה "בונה כלים שיעזרו לקהילת האינסטגרם להבין יותר לגבי הזמן שהם מבלים באפליקציה, כי הזמן בו הם באפליקציה צריך להיות מכוון וחיובי".

עדיין אין פרטים לגבי הזמן בו הפיצ'ר יושק, אך נראה שמתחיל להסתמן טרנד רחב בקרב ענקיות הטכנולוגיה לקידום שימוש מודע ואחראי באפליקציות ושירותים שונים. לאחרונה גם גוגל הכריזה על כלי במערכת ההפעלה אנדרואיד "P", שיסייע למשתמשים לנהל את הזמן במכשיר בצורה חכמה ומכוונת יותר, כולל פירוט משך הזמן שהם מבלים בכל אפליקציה.

בנוסף לאינסטגרם, גם חברת-האם פייסבוק משיקה 3 פיצ'רים חדשים - פוסטים והודעות קוליות, ארכיון בו ניתן לשמור סטוריז לפני שייעלמו ואפשרויות חדשות לאחסון בענן. לאחר שמשתמשים יצלמו תמונה או סרטון באמצעות המצלמה של פייסבוק, יוצע להם לשמור אותם ישירות בחשבון הפייסבוק כדי לחסוך שטח אחסון במכשיר. תמונות אלה יהיו זמינות למשתמש עצמו בלבד. הפיצ'רים יושקו תחילה בהודו ולאחר מכן ברחבי העולם.