אלי כהן: "בנשר צריכים להפנים שהחזירות נגמרה"

שר הכלכלה התייחס לראיון "גלובס" עם מנכ"ל נשר, משה קפלינסקי, ואמר כי "קפלינסקי מעדיף לנהל מונופול בלתי מעורער ושכולנו נשלם את המחיר. החגיגה נגמרה" • הראיון המלא יתפרסם באתר "גלובס" בסוף השבוע

אלי כהן / צילום: איל יצהר
אלי כהן / צילום: איל יצהר

שר הכלכלה אלי כהן צייץ היום (ה') בטוויטר כי החגיגה בענף המלט נגמרה. זאת, בעקבות ראיון "גלובס" עם מנכ"ל נשר משה קפלינסקי. הראיון המלא יתפרסם באתר "גלובס" במהלך סוף השבוע. 

"בנשר צריכים להפנים שהחזירות נגמרה והתחרות התחילה", כתב כהן. "קפלינסקי מעדיף לנהל מונופול בלתי מעורער ושכולנו נשלם את המחיר. להתמודד בשוק חופשי זה גדול עליו". 

 

קפלינסקי דורש מהמדינה להגביל את ייבוא המלט, לרבות מטוריקה באמצעות היטל היצף. בראיון ל"גלובס" הוא אמר כי"נוצר כאן מצב שוק חדש לגמרי. התחרות בפירוש לא הוגנת, מעבר לכך שאני חושש שעוד נגיע למצב שבו ארדואן יחליט אם ישראל תבנה גדר בגבול עם מצרים או תשפץ מסלולים בבסיסים של חיל האוויר, הוא יוכל להחליט מתי שהוא רוצה להטיל עלינו אמברגו מלט. זה פשוט יקרה בקדנציה של מישהו אחר, ואז המשרד הרלוונטי יגיד שהלקח הופק, אבל מה זה כבר יעזור לנו. ועדות מקצועיות כבר קבעו ש-85% מהמלט שהשוק המקומי צורך צריך להיות מיוצר בישראל, כי זה נכס אסטרטגי".