הצלחה למיחזור החובות של כיל: תרכוש אג"ח תמורת 605 מ' ד'

במקביל, תנפיק החברה למוסדיים אג"ח חדשות, שיעמדו לפירעון בעוד 20 שנה

חברת הדשנים והמינרלים כיל   מתקדמת במהלך הרחב למיחזור חובותיה, שנועד לשיפור הפרופיל הפיננסי. אמש (ג') דיווחה החברה על הצלחה בהצעת הרכש המלאה שהגישה לאיגרות החוב מסדרה ד' שלה, והיום צפויה החברה להשלים הנפקת אג"ח חדשות בהיקף של מאות מיליוני דולרים, שיחליפו את אלו שנרכשו.

סדרת אג"ח ד' של כיל, בהיקף של 800 מיליון דולר, הונפקה ב-2014 לגופים מוסדיים ומתוכננת להיפרע בתשלום אחד בדצמבר 2024 (מח"מ של 5.7 שנים). כיל ביקשה כאמור לרכוש חזרה את מלוא הסדרה, ואמש דיווחה כי בעליהן של אג"ח בהיקף 600 מיליון דולר ערך נקוב נענו להצעה.

עבור האג"ח שיירכשו תשלם כיל 605 מיליון דולר, בעוד שיתרת סדרה ד' בהיקף של כ-200 מיליון דולר ע"נ תמשיך להיסחר בין הגופים המוסדיים, במערכת רצף מוסדי של הבורסה בת"א.

במקביל, יצאה כאמור כיל להנפקת סדרה פרטית חדשה של איגרות חוב לגופים מוסדיים, שתעמוד לפירעון בעוד 20 שנה. מטרת המהלך הוא לנצל את רמות הריבית הנמוכות בעולם כדי להשלים גיוס חוב ארוך-טווח בריבית נמוכה יחסית. כך לדוגמה אג"ח שקלית לא צמודה של ממשלת ישראל לפירעון בעוד 24 שנה נסחרת כיום לפי תשואה שנתית לפדיון של 2.9%, בעוד שאג"ח אמריקאית דולרית לפדיון בעוד 30 שנה נסחרת בתשואה של 3.2%.

כספי הגיוס - לפירעון הלוואות ומסגרות אשראי 

בכיל, הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר, ציינו באחרונה כי הצעת הרכש וההנפקה החדשה נועדו להיטיב את פרופיל פירעון החוב של החברה. יש לציין כי הכספים שיגויסו הלילה מתוכננים לשמש לפירעון הלוואות לטווח קצר ומסגרות אשראי מתחדשות.

נכון לסוף מארס 2018, הציגה כיל מאזן הכולל חוב פיננסי של 3.15 מיליארד דולר ויתרות מזומנים בשווי של 906 מיליון דולר. לחברה סדרת אג"ח קיימת נוספת (סדרה ה') בהיקף של 1.57 מיליארד שקל (440 מיליון דולר), שהונפקה בעבר לציבור בישראל ומתוכננת להיפרע בשנים 2021-2024 (מח"מ של 4.2 שנים).

כיל  נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 21.6 מיליארד שקל (6.1 מיליארד דולר), לאחר שמנייתה זינקה ב-23% מתחילת השנה. את הרבעון הראשון של 2018 סיימה כיל עם עלייה של 8.4% בהכנסות ל-1.4 מיליארד דולר, ועם צמיחה של 43% ברווח התפעולי (לפני סעיפים חד-פעמיים) ל-139 מיליון דולר.

לשיפור בתוצאות תרמו עלייה במחירי האשלג ושיפור בכמויות ובמחירי המכירה של ברום ונגזרותיו. בשורה התחתונה הציגה כיל ברבעון הראשון רווח נקי של 928 מיליון דולר, אולם זאת בזכות רווח הון של 841 מיליון דולר שרשמה ממכירת עסקי בטיחות האש ותוספי השמן.

מניית כיל
 מניית כיל