נדחה הדיון בהצעת החוק להגביל את סמכויות דורית סלינגר

עפ"י הצעת החוק שיזמה ח"כ נורית קורן מהליכוד וזכתה לתמיכה של שרת המשפטים איילת שקד, החלטות ורפורמות שהמפקחת על הביטוח מבקשת לקדם יהיו כפופות לאישור ועדת הכספים

מימין: דורית סלינגר ואיילת שקד / צילום: איל יצהר
מימין: דורית סלינגר ואיילת שקד / צילום: איל יצהר

הדיון בוועדת החוקה בהצעת החוק השנויה במחלוקת, שיזמה ח"כ נורית קורן מהליכוד וזוכה לתמיכה של שרת המשפטים איילת שקד, אשר נועדה להגביל את סמכויותיה של המפקחת על הביטוח ושוק ההון דורית סלינגר, נדחה לחודש הבא.

שקד, שהיא גם יו"ר ועדת השרים לחקיקה, הצהירה בשבוע שעבר על רצונה להביא את הצעת החוק לדיון היום, אבל בסופו של דבר דחתה את הדיון, לאחר שהתברר לה כי יש להצעה התנגדויות. דחיית הדיון נועדה להגיע להסכמות לפני הבאת החוק לוועדה. יצוין כי שר האוצר, משה כחלון, מתנגד להצעה. 

על-פי הצעת החוק שמהווה תיקון לחוק הפיקוח על שירותים פיננסים (ביטוח), החלטות ורפורמות שמבקשת סלינגר לקדם יהיו כפופות לאישור ועדת הכספים, בדומה להליך התקנת תקנות של שרי הממשלה. הצעת החוק שגובשה לפני כ-10 ימים תעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב.

המהלך לקדם חקיקה להגבלת כוחה של סלינגר הוא המשך ישיר לניסיונות שנויים במחלוקת של שקד ואחרים לרסן את כוחה של המפקחת על הביטוח. במהלך ישיבת ממשלה שנערכה לפני כשבועיים תקפה השרה שקד את עבודתה של סלינגר, בדברה על תופעה של "הרגולציה השקטה בשוק ההון שעוברת שלא באמצעות חקיקה או תקנות ולא מפוקחת בידי הכנסת, אלא באמצעות כללים ונהלים של רגולטורים".