אלקטרה פועלת לממש החזקותיה בפרויקט אגירה שאובה

החברה מחזיקה כרבע ממניות הפרויקט להקמת תחנת כוח הידרואלקטרית • אלקטרה בוחנת גם את הכנסת קבוצת אלייד כשותפה בפרויקט כביש 16 בירושלים, במקרה שתזכה במכרז

לא רק שיכון ובינוי - גם חברת התשתיות והבנייה אלקטרה  פועלת למימוש החזקות שבידיה. מדובר בראש ובראשונה בפרויקט התשתיות אגירה שאובה בגלבוע, אשר במניות הזיכיון שלו מחזיקה כיום אלקטרה 25.5%, לצד שותפותיה - שיכון ובינוי (25.5%) וקרן ההשקעות הזרה אינפרארד (InfraRed) המחזיקה ביתרה. מדובר בפרויקט להקמת תחנת כוח הידרואלקטרית באזור הר הגלבוע, שכושר הייצור שלה צפוי לעמוד על כ-300 מגוואט, תוך התבססות על טכנולוגיית אגירה שאובה.

בדוחותיה מסבירה אלקטרה, שבשליטת קבוצת אלקו של האחים דניאל ומיכאל זלקינד, כי "טכנולוגיה זו מתבסס על הפרשי גובה, כאשר מים מהמאגר העליון יורדים אל המאגר התחתון תוך הפעלת טורבינות המייצרות חשמל". תקציב ההקמה של הפרויקט הוא קרוב ל-1.7 מיליארד שקל, ועלות הפעלתו מוערכת בכ-750 מיליון שקל.

הפרויקט צפוי להתחיל לעבוד בחודשים הקרובים, מה שעשוי להסביר את החלטתה של אלקטרה לממש את חלקה בו. ככל הידוע, היא מתכננת למכור את חלקה הנוכחי בפרויקט במהלך החודשים הקרובים, סמוך להפעלה. בדוחות 2017 הציגה אלקטרה שווי השקעה בפרויקט של יותר מ-100 מיליון שקל.

ב-2016 צמצמה אלקטרה את החזקותיה בפרויקט זה, ומכרה כמחציתן (יחד עם שו"ב שמכרה נתח דומה), מהלך שממנו רשמה רווח ברוטו של כ-35 מיליון שקל. המכירה כללה את מניות הזיכיון על הפרויקט, אולם לא כללה את מניות ההקמה, התפעול וההחזקה שלו, שבהן עדיין מחזיקות אלקטרה ושו"ב במלואן בשותפות שווה מלאה.

מחכה לתוצאות המכרז בכביש 16

מלבד פרויקט האגירה השאובה, אלקטרה בוחנת אפשרות להכניס שותפה לפרויקט הקמת כביש 16 ("דרך אריאל שרון") בכניסה לירושלים, פרויקט שבו טרם הוכרז על זוכה לביצועו, שעליו מתמודדות כמה חברות נוספות.

בחודש מארס האחרון הגישו שש קבוצות את הצעתן במכרז לביצוע הפרויקט (מנהרה באורך של כ-5 קילומטרים ממחלף מוצא ועד לשכונות בתוך ירושלים), שמלבד אלקטרה כללו גם חברות זרות. ככל הידוע, במקרה שבו אלקטרה תזכה בפרויקט, שתוצאות המכרז עליו צפויות בקרוב, היא תכניס אליו כשותפה את קבוצת אלייד בראשות יצחק סוארי, ותמכור לה כמחצית ממנו.

אלקטרה סיכמה בשבוע שעבר את הרבעון הראשון של 2018 עם קפיצה של 14% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-39 מיליון שקל, וזאת לאחר צמיחה של כ-10% שהציגה בהכנסותיה, ל-1.54 מיליארד שקל, לצד שיפור הרווח הגולמי והתפעולי. מניית החברה התחזקה מתחילת השנה ב-8%, ומחירה משקף לאלקטרה שווי של 3.25 מיליארד שקל.

החברה מחלקת את פעילותה לחמישה מגזרים - פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, שירות ואחזקה, פיתוח והקמת נדל"ן וזכיינות, ובסיכום רבעוני, כמגמה, הציגה כיוון חיובי בכל המגזרים העיקריים שלה. צבר ההזמנות של החברה עמד בסוף מארס ברמה של כ-10.3 מיליארד שקל, בדומה לרמתו בסוף 2017.

המנכ"ל דויטשר ציין עם פרסום הדוחות, כי "במהלך הרבעון הראשון המשכנו להעמיק את פעילותנו בשוק הייזום למגורים, שבו אלקטרה הופכת לשחקנית מרכזית, באופן התואם את האסטרטגיה העסקית שלה. ההתרחבות הגלובלית לצד הצמיחה בענף ההייטק העלו משמעותית את הביקוש למכלול השירותים שמעניקה הקבוצה. כתוצאה מכך, צירפנו לקהל לקוחותינו חברות בינלאומיות כמו אמזון, אפל, מרצדס ואאודי, לצד חברות הייטק מובילות, שמשתמשות בפתרונותיה של אלקטרה בתחום שירותי הניהול והאחזקה".