אבי באום מכר מניות חילן לאלטשולר שחם ב-101 מ' ש'

בית ההשקעות קנה 5% מהון המניות של חילן • כעת באום מחזיק ב-33.4% ממניות החברה

אבי באום, היו"ר הפעיל של חברת שירותי המחשוב חילן ובעל השליטה בה, מכר אתמול (ב') חלק ממניותיו בחברה בתמורה לכ-101 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי הרוכש בעסקה הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם, שרק לפני מספר ימים דיווח על הפיכתו לבעל עניין בחילן, עם החזקה של 5.9%.

בבית ההשקעות ביקשו להגדיל את החזקתם בחברה ופנו לבאום, שמכר להם את המניות הנוספות בעסקה אתמול. ככל הידוע, אלטשולר שחם ביקשו לרכוש כמות מניות גדולה יותר מידי באום, אך הוא החליט למכור רק כ-5% מהון המניות של חילן. לאחר העסקה, באום מחזיק ב-33.4% ממניות חילן. המכירה התבצעה לפי מחיר של 83 שקל למניית חילן , שנמוך ב-2.9% ממחיר הנעילה אתמול. לפני פחות משנתיים, באום מכר כ-8.7% ממניות חילן לידי פסגות, בעסקה של כ-111 מיליון שקל, כאשר מחיר המניה היה אז נמוך בהרבה מהנוכחי - כ-56.4 שקל.

חילן נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.9 מיליארד שקל, אחרי עלייה של כ-11% במחיר המניה מתחילת השנה. החברה פעילה בכמה מגזרים: התחום המסורתי שלה הוא תחום השכר ומשאבי האנוש, כאשר שאר התחומים הם תחום הפתרונות העסקיים שמבוסס על חברת נס, שנרכשה לפני כמה שנים, תחום שיווק מוצרי התוכנה ותחום תשתיות המחשוב.

באום שימש כמנכ"ל החברה משנת 2002 והפך בשנה שעברה ליו"ר פעיל. באום הפך לבעל שליטה יחיד בחברה במאי 2010, כאשר רכש את החזקות שותפו דאז, עופר הירשזון, בחברה הפרטית שמחזיקה בגרעין השליטה בחילן, וכן מניות שהוחזקו באופן ישיר בידי הירשזון.