פוטין: לאברמוביץ' זכות מלאה לקבל אזרחות ישראלית

כך התייחסו היום ברוסיה לעלייתו של האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ' לישראל • טרם עלייתו לישראל לאברמוביץ' היו קשיים בהארכת האשרה הבריטית • על פי הדיווחים, כדי לקבל ויזה המיליארדר הרוסי נדרש להציג הסברים כיצד הגיע להון שצבר בסך יותר מ-10 מיליארד דולר

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

דובר נשיא רוסיה דמיטרי פסקוב התייחס היום (ג') לראשונה לעלייתו של האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ' לישראל ואמר: "בקרמלין לא חושבים על כך שום דבר. לאיש עסקים יש זכות מלאה לקבל אזרחות ישראלית". כך ציטטו לפני שעה קלה את ההתייחסות הלקונית של פסקוב מספר כלי תקשורת ברוסיה.

עוד מזכירים אתרי החדשות המובילים ברוסיה, ובהם סוכנות הידיעות RIA, את העובדה שטרם עלייתו לישראל לאברמוביץ' היו קשיים בהארכת האשרה הבריטית. זאת, ככל הנראה עקב החמרת התנאים של הרשויות הבריטיות לצורך מתן אשרת שהייה למשקיעים זרים. על פי הדיווחים, כדי לקבל ויזה המיליארדר הרוסי נדרש להציג הסברים כיצד הגיע להון שצבר בסך יותר מ-10 מיליארד דולר. עם זאת, מציין האתר כי על פי מקורות המקורבים למיליארדר לא מדובר בסירוב להארכת ויזה, אלא ב"עיכובים בקבלתה".

גם אחד האתרים העסקיים הפופולאריים ברוסיה RBK מזכיר את נושא הקשיים בקבלת הויזה הבריטית ומפרט כי קבלת הדרכון הישראלי יקנה לאברמוביץ' יכולת כניסה לכמעט 150 מדינות בעולם, בהן בריטניה. עם זאת, על אף הספקולציות לא ידוע בשלב זה אם רומן אברמוביץ' קיבל גם דרכון ישראל בנוסף תעודת זהות ותעודת עולה.

על פי הדיווחים, אברמוביץ' כבר חזר למוסקבה במטוסו הפרטי. המיליארדר נכנס לרשימת האנשים העשירים ביותר לא רק ברוסיה אלא גם בבריטניה. בדירוג השנתי של עיתון טיימס הבריטי, שפורסם ב-13 במאי, איש העסקים הרוסי שמחזיק בבעלותו את מועדון הכדורגל "צ'לסי" משנת 2003, נמצא במקום ה -13. במהלך השנה גדל היקף נכסיו ב -1.2 מיליארד ליש"ט והסתכם ב -9.333 מיליארד ליש"ט.