מג'יק גייסה 35 מ' ד' ממוסדיים ומבעלת השליטה פורמולה

מדובר על הנפקה של מניות שיהוו קצת פחות מ-10% מהון המניות של מג'יק • ל"גלובס" נודע כי המוסדיים שהשתתפו בהנפקה הם מנורה, ילין לפידות, הפניקס, כלל ופסגות - שכבר כיום חלקם בעלי עניין במג'יק

חברת הטכנולוגיה מג'יק מגייסת 35 מיליון דולר ממספר גופים מוסדיים ישראליים ומבעלת השליטה בה, חברת ההחזקות פורמולה. מג'יק הודיעה היום (ג') על הגיוס, במסגרתו היא מנפיקה כ-3.2 מיליון מניות חדשות לגופים המוסדיים, ועוד כ-1.1 מיליון מניות לפורמולה. מדובר על הנפקה של מניות שיהוו קצת פחות מ-10% מהון המניות של מג'יק, כאשר לאחר ההנפקה תרד ההחזקה של פורמולה בחברה מ-47.1% ל-45.3%.

ל"גלובס" נודע כי המוסדיים שהשתתפו בהנפקה הם מנורה, ילין לפידות, הפניקס, כלל ופסגות. כבר כיום, חלקם הם בעלי עניין במג'יק: הפניקס מחזיקה ב-6.2%, ילין לפידות ב-5.8% וכלל - ב-5.2%. ברק קפיטל חיתום שימש כחתם המלווה בהנפקה.

מחיר המניה בהנפקה היה 8.2 דולר, הנחה של 5.2% על מחיר המג'יק  אתמול בסיום המסחר בנאסד"ק. מג'יק נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א לפי שווי שוק של 385 מיליון דולר, לאחר עלייה של כ-10% במחיר המניה במהלך השנה האחרונה. מג'יק מפתחת ומשווקת כלי פיתוח ואינטגרציית תוכנה, והיא מנוהלת על-ידי גיא ברנשטיין, שמנהל גם את החברה האם פורמולה, ששווי השוק שלה בנאסד"ק ובתל אביב הוא 531 מיליון דולר. פורמולה היא גם בעלת מניות בחברת התוכנה סאפיינס וחברת שירותי המחשוב מטריקס, ובעלת המניות הגדולה בפורמולה היא החברה הפולנית אסקו, שמחזיקה ב-26.3% מהמניות.

הגיוס: לבחינת רכישות

בסוף הרבעון הראשון היו למג'יק 87.6 מיליון דולר בקופה. עמית בירק, סגן נשיא למיזוגים ורכישות במג'יק, מסביר את הרציונל שמאחורי הגיוס הנוכחי: "ההנפקה מבוצעת בגדול לשתי מטרות. הראשונה היא המשך השקעה במוצרים שלנו, על מנת לצאת לשוק תמיד עם מוצרים מתקדמים. השנייה - אנחנו בוחנים רכישות, חלקן חברות ישראליות בתחומי הטכנולוגיה והשירותים שיהוו סינרגיה לפעילות שלנו".

מניית מג'יק עלתה
 מניית מג'יק עלתה

יש רכישה ספציפית על הפרק?

"אנחנו בוחנים מספר חברות. זה תהליך שלוקח זמן, ואני מקווה מאוד שבסוף משהו יבשיל. גייסנו כסף כי אנחנו חושבים שיש לנו מה לעשות עם הכספים האלה, אם זה ברמת המוצרים ואם זה ברמת הרכישות".

מהן רמות המחירים היום של החברות שהן יעד לרכישה עבורכם?

"תלוי אם מדברים על תחום השירותים או תחום הטכנולוגיה. כמובן, בתחום הטכנולוגיה המחיר קצת יותר גבוה מאשר בתחום השירותים".

לאורך השנים האחרונות מג'יק ביצעה כמה רכישות, רובן קטנות יחסית. בשנתיים האחרונות מג'יק רכשה את השליטה בחברת התוכנה הישראלית ראש-טוב תמורת 21 מיליון דולר, שילמה 6.8 מיליון דולר תמורת חברת שביט תוכנה מישראל, ורכשה את Futurewave Systems מארה"ב בעסקה של 3 מיליון דולר.

מג'יק נסחרת גם בארה"ב. למה החלטתם לגייס דווקא ממוסדיים בישראל?

"אני חושב שהיום הרבה מאוד מבעלי המניות שלנו הם ישראלים והחברה בהחלט מהווה עניין בשוק הישראלי. ההנפקה הזאת רק מחזקת את זה ששוק ההון הישראלי מאמין בחברה".

ברבעון הראשון של השנה מג'יק הציגה צמיחה של 14.8% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל, שהגיעו ל-69.7 מיליון דולר. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-7.4% ל-4.6 מיליון דולר, והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הגיע ל-6.2 מיליון דולר, עלייה מ-5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

לדברי בירק, "החברה ממשיכה להראות שנה אחר שנה גידול דו-ספרתי באחוזים גם בשורת המחזור וגם בשורת הרווח. הגידול הזה הוא משנת 2009-2010 באופן קונסיסטנטי. אנחנו עומדים בתחזיות שנותנים לשוק שנה אחר שנה והחברה בסך הכל מספקת תוצאות כפי שהיא צריכה. בסך הכול, לאורך השנים מג'יק גדלה גם אורגנית וגם באמצעות מיזוגים ורכישות בצורה מאוד יפה, וזה כמובן בא לידי ביטוי בדוחות הכספיים".