קרן אקסלמד הובילה סבב השקעה של 17 מיליון ד' בחברת סטרטה

החברה מנוהלת על ידי דולב רפאלי, מי שניהל את המוצר תחת חברת פוטומדקס בטרם זו קרסה בשל מינוף יתר • לאחר הסגירה ובמחיר המניה הנוכחי, תהיה החברה הממוזגת שווה כ-55 מיליון דולר

קרן אקסלמד של ד"ר אורי גייגר ומורי ארקין הובילה השקעה של 17 מיליון דולר בחברת סטרטה, המשווקת את המוצר Xtrac לטיפול בפסוריאזיס, ויטיליגו ואקזמה. אם שם המוצר נשמע לכם מוכר, הרי שזה משום שהוא היה אחד מקוי המוצרים של חברת פוטמדקס, שנסחרת עדיין בתל אביב אך היום היא חברת נדל"ן. פוטומדקס הייתה בעבר חברת מכשור רפואי אולם נאלצה למכור את פעילותה בתחום, לאחר שנטלה הלוואה כדי לרכוש רשת מרפאות ולא הצליחה לעמוד בקובננטים של ההלוואה. סטרטה רכשה את הפעילות מפוטומדקס, אך לא הצליחה להצמיח אותה.

שווי הפעילות לפי העסקה עמד על 20 מיליון דולר לפני הכסף. לאחר הסגירה ובמחיר המניה הנוכחי, תהיה החברה הממוזגת שווה כ-55 מיליון דולר. לאחר העסקה תחזיק אקלמד 50% מן החברה.

כעת אקסלמד רוכשת את הפעילות במטרה להפוך אותה לפלטפורמה שיווקית למוצר הקיים לצד מוצרים נוספים - על פי המודל הייחודי של הקרן, שכבר הראה הצלחה בחברות אנדוצ'ויס, קוג'נטיקס ו-וולקנו. 

היום בוצעה סגירת העסקה, במסגרתה השקיעה אקסלמד 13 מיליון דולר, 2 מיליון דולר הושקעו על ידי הקרנות שכבר מחזיקות מניות בסטרטה, Sabby Capital ו-Broradin Capital. 2 מיליון דולר נוספים הושקעו על ידי מי שמונה לאחרונה למנכ"ל החברה - דולב רפאלי.

את רפאלי מכירים המשקיעים מפוטומדקס, אותה ניהל והביא אותה להכנסות של 300 מיליון דולר ושווי של 400 מיליון דולר על בסיס מוצר הסרת השיער No!No! אבל גם קיבל את ההחלטה לרכוש את רשת המרפאות, החלטה שבסופו של דבר הובילה לקריסת החברה. לגברי גייגר, רפאלי הוכיח את עצמו כאשר הגדיל את הפעילות של מוצר ה-Xtrac מ-8 מיליון דולר ל-30 מיליון ב-5 שנים כחלק מן הפעילות של פוטומדקס. כיום ההכנסות קפאו משום שתחת סטרטה המוצר לא זכה לפרסום ישירות ללקוח, אולם רפאלי ואקסלמד מקווים כי ניתן לשקם את המצב על ידי החזרת הפרסום.

בין ההכרזה על העסקה לבין סגירתה אתמול נכנסה מנורה כבעלת מניות בחברה. היא מחיזיקה 7.89% מהחברה לפני הסגירה, אך אחזקתה צפויה לרדת אחרי הדילול שתביא העסקה. 

המוצר xtrac מטפל במחלות עור (תחום התמחותו של מורי ארקין) באמצעות קרינת UV ממוקדת מבחינת תדר ומבחינת מיקום. כך פוחתת סכנת הקרינה שבטיפול, לעומת טיפול רגיל באור (וטותרפיה) שפירושו חשיפה לקרינת UV רגילה כמו זו של השמש.

המוצר של החברה משווק לרופאים אולם הרופאים רואים החזר על השקעתם רק אם המטופלים מגיעים לקליניקה ומשתמשים בו. התשלום גם הוא תלוי בהיקפי השימוש. לכן מעוניינת החברה לבצע פרסום מכוון לקוח.

סטרטה נסחרת בנאסד"ק, אך בכוונתה להיות פעילה מול שוק ההון המקומי (כרגע אין כוונה להיסחר בארץ). 

ד"ר אורי גייגר מסר: "אנו שמחים להפוך לבעלי המניות הגדולים בסטראטה ובטוחים כי השילוב בין הנהגתו של דולב רפאלי לנסיון המוכח של אקסלמד בהקמת חברות פלטפורמה מצליחות בתחום המכשור הרפואי יקנה ערך עצום לחולים, לרופאים ולבעלי המניות".