המיזם החדש של המנכ"ל המודח של ענקית הפרסום WPP

מרטין סורל, לשעבר מנכ"ל ענקית הפרסום WPP, יעמוד בראש דריסטון קפיטל, שלד בורסאי שבו הוא מתכנן להשתמש כדי לרכוש חברות שיווק ופרסום

מרטין סורל / צילום: רויטרס
מרטין סורל / צילום: רויטרס

מרטין סורל, לשעבר מנכ"ל ענקית הפרסום WPP, הסכים לעמוד בראש דריסטון קפיטל, שלד בורסאי שבו הוא מתכנן להשתמש כדי לרכוש חברות שיווק ופרסום.

לדברי החברה, סורל ישקיע במיזם החדש 40 מיליון ליש"ט (53 מיליון דולר) מכספו האישי, וכמה משקיעים מוסדיים ואחרים הסכימו להשקיע 11 מיליון דולר כדי להפוך לבעלי המניות. בנוסף השיג סורל מכתבי תמיכה לא מחייבים ממשקיעים, שבהם הם מביעים נכונות עקרונית לספק למעלה מ-150 מיליון ליש"ט נוספים למימון הרכישות.

העסקה תושלם במתכונת של השתלטות הפוכה שבמסגרתה תרכוש דריסטון את S4 Capital, היישות החדשה שהקים סורל כדי להשיק את המיזם החדש. לסורל תהיה זכות וטו על אישור כל החלטות בעלי המניות, וכן על מינוי או הדחת מנהלים.

דריסטון, שתשנה את שמה ל-S4 Capital, הונפקה בבורסת לונדון בדצמבר 2016 כמכשיר לביצוע רכישה בתעשיית הטכנולוגיה הרפואית, ובסופו של דבר הרחיבה את קריטריוני ההשקעה שלה למגזר הטכנולוגיה כולו. לפי ההודעה, החברה כבר פתחה במשא-ומתן ראשוני לרכישת כמה ספקיות שירותי תקשורת.

רכישת דריסטון היא המהלך האחרון בתוכניתו של סורל להתחיל מחדש מאז התפטר מ-WPP בחודש שעבר בעקבות חקירה שנערכה נגדו בחשד להתנהלות אישית לא הולמת. שלדים בורסאיים שיש להם מזומנים הם מכשירי רכישה ייעודיים שמספקים דרך מהירה וקלה לבורסה מבלי שיהיה צורך לפרסם תשקיף מלא או לציית לתקנות הרישום לבורסה. ב-1985 ביצע סורל השקעה אישית בשלד הבורסאי Wire and Plastic Products והשתמש בו לביצוע שורת רכישות שבסופו של דבר הפכו לחברת החזקות הפרסום הגדולה בעולם.

כשהוא ניצב על הבמה בכנס LUMA Partners Digital Media Summit לפני שבועיים בניו-יורק, התווה סורל תחומי עניין למיזם הפוטנציאלי הבא וציין את "הגיאוגרפיה" ו"הטכנולוגיה" כתחומים שבהם "יש צמיחה והזדמנויות". תחומים אלה היו גם תחומי המפתח שבהם הוא התמקד כשעמד בראש WPP במשך יותר מ-30 שנה.

"מה שאני בודק, ומה שבו אתמקד ואנסה לעשות שוב - כפי שעשינו ב-1985 - זה לראות היכן נמצאות ההזדמנויות מנקודת מבט טכנולוגית, והיכן ההזדמנויות מנקודת מבט גיאוגרפית - ואז לשלב בין השניים. יכול להיות שזה נשמע מאוד פשטני, אבל אני חושב שבעצם, בסופו של יום, זה לא", אמר סורל.