זהבית כהן סוגרת מעגל: רכשה 50% מהחברה בה עבד אביה

אייפקס ישראל שבניהולה רכשה 50% מרמט טרום, החברה-הבת של רמט בה עבד בעבר הרחוק אביה שלמה שוחט

זהבית כהן סגרה עסקה באווירה נוסטלגית. לפני כשבוע נודע כי קרן AMI של אייפקס ישראל, בה משמשת כהן מנכ"לית, רכשה 50% מחברת הבנייה הטרומית "רמט טרום" החברה-הבת של רמט. מתברר כי לצד הזווית העסקית, יש לכהן לבית שוחט, גם קשר משפחתי-נוסטלגי לחברת הבנייה, בה, כך מתברר, עבד בעבר הרחוק אביה שלמה שוחט.

ב-2006 חשפה כהן בראיון ל"גלובס" צדדים באישיותה והעידה כי "אני נוסטלגית. אשת משפחה, קריירה. מאוד לויאלית ופרפקציוניסטית, ומודעת לחסרונות של זה".

בהתיחסותה לילדותה סיפרה אז כהן כי היא גדלה בפתח-תקווה. "אני 'מלבסית' אמיתית", היא אמרה, "אבא עבד ברמט, אמא הייתה עקרת-בית, הזוג הכי מקסים בעולם. למדתי מהם מה זו אהבה אמיתית ביניהם ולארבעת הילדים. אחותי ואני היינו הולכות לקטוף נרקיסים מהביצה הענקית ליד אם המושבות של היום. איזה ריח".

בכל הנוגע לרמט, לפחות, זרמו מאז אותו ראיון הרבה מים בנהר. במארס 2008 כמעט ורכשה אפרידר את השליטה (51%) ברמט מידי עליזה יפו ומרים דורון, לאחר שרמט נקלעה לקשיים. אולם העסקה לא הושלמה, והצדדים נפרדו תוך חילופי האשמות הדדיות.

בתחילת 2010 הושלמה רכישתה על-ידי אל הר הנדסה, החברה-הבת של קרדן נדל"ן, תמורת 10.3 מי ליון שקל, זאת כשברקע נמצאה רמט בהקפאת הליכים בגין חובות של כ-209 מיליון שקל. החברה-הבת של רמט, רמט טרום, נמכרה אז לחברת יוסף מוריס תמורת 1.1 מיליון שקל. בניו של מוריס יוסף, אייל ותומר, מכהנים בה כמנכ"לים משותפים.

כעת, כאמור, סגרה כהן מעגל ורכשה 50% מהחברה.