תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מתכננים לשכור משרד? כך תרוויחו מהימצאותו בלב תעשיית ההייטק

עסקים הממוקמים במתחמי הייטק זוכים לערך מוסף • שכירת משרד או מרחב עבודה באזורים אלה הוא מתכון לנטוורקינג מגוון, יוקרה ומיתוג ושירותים טכנולוגיים מתקדמים

מרכז העסקים של Regus באור יהודה/ה צילום: סמדר עודד; עיצוב: אורלי דקטר
מרכז העסקים של Regus באור יהודה/ה צילום: סמדר עודד; עיצוב: אורלי דקטר

הכתבה בשיתוף Regus

בין אם אתם סטארט-אפ שמחפש את האקזיט הנכסף, פרילאנסר שמעוניין לגדול, או נציגים של חברה גלובלית שמתחילה להתבסס בישראל - המודל של שכירת משרדים במרכז עסקים, המאפשר לקבל משרד או מתחם עבודה מוכן ברמות מחיר שונות ושירותים מותאמים אישית לעסק, עשוי להתאים לכם. מעבר לכך, שכירת משרדים בדרך זו בלב סצינת ההייטק, תורמת גם לעסקים שאינם סטארט-אפים או חברות טכנולוגיה להצליח. איך זה יכול לקרות? יש לכך שלוש סיבות מרכזיות: נטוורקינג, יוקרה וזמינות שירותים.

לא לחברות הייטק בלבד

עבור סטארט-אפים טכנולוגיים, הקירבה לסצינת ההייטק היא נכס מובן. המיקום הפיזי יכול להיות מתורגם לנטוורקינג יעיל, שעשוי להוביל לאקזיט. די אם נזכיר את מובילאיי הישראלית ואינטל העולמית, שרכשה אותה, כדי להדגים את כוחו של הנטוורקינג בלב זירת ההייטק. השתיים, כידוע, ממוקמות במתחם ההייטק בהר חוצבים בירושלים.

אבל כאמור, לא רק חברות סטארט-אפ מרוויחות מהנטוורקינג הזה. בשנת 2003, פירסם חוקר השיווק האוסטרלי, ד"ר טים מזרול, מחקר שעסק במה שהוא כינה "נטוורקינג אסטרטגי" של חברות קטנות בתחום הטכנולוגיה. מזרול הראה כי חברות אלו נטו לפתח שיתופי פעולה עם חברות אחרות, מחוץ למגזר הטכנולוגיה, שיכלו לספק להם שירותים משלימים - כגון שירותים פיננסיים, משפטיים, לוגיסטיים ואחרים. הסיבה לכך היא שבעוד שחברות טכנולוגיה ממוקדות בעיסוק העיקרי שלהן, הן נזקקות לשירותים משלימים אותם הן לא תמיד מסוגלות לספק בעצמן. בדרך זו, חברות/פרילאנסרים שמנצלים את הנטוורקינג באזור עתיר טכנולוגיה, יכולים להרוויח וליצור קשרים עם לקוחות חדשים, ולעיתים אף מכניסים יותר מאלה המסורתיים שלהם.

מרכז העסקים של Regus בירושלים - כולם מרגישים בהייטק>>

המקום שבו השם הולך לפניכם

כשמקבלים החלטה לגבי מיקום שכירת משרדים, הסביבה תמיד משחקת תפקיד חשוב. הנראות של המשרד היא לא רק מה שקורה בפנים, אלא גם מה שמסביב. כשם שעסקים יעדיפו שלא לשכור משרדים בסביבה שנראית מוזנחת ולא מטופחת, כך יש גם חשיבות לאופי האזור ומי נמצא בו.

מחקר חדש, שפורסם השנה על ידי קבוצת חוקרים בריטים מבית הספר למינהל עסקים בבירמינגהם, בכתב העת לגיאוגרפיה כלכלית, הראה את האפקט המיתוגי שיש לחברות הייטק על אזור עסקים. המחקר ניתח את הקמת והתפתחות רובע הטכנולוגיה במזרח לונדון והשפעתו על יוקרת האזור. ממצא מעניין שעולה מן המחקר הוא שמהמיתוג המחודש הרוויחו לא רק חברות הטכנולוגיה שאיישו את האזור, אלא גם חברות מקומיות אחרות שזכו למדדים גבוהים יותר, רק בזכות מיקומן בלב לבו של רובע הטכנולוגיה. חברות אלו קיבלו, למשל, ציונים גבוהים יותר במדד יוקרת העסק, תפיסת המובילות שלו והערכת איתנותו הפיננסית (משתתפים שהתבקשו להעריך את העסקים הללו ראו אותם כיותר חזקים כלכלית).

לאחרונה נפתח בקומה השלישית של מגדל הגן טכנולוגי בהר חוצבים בירושלים מרכז העסקים החדש של חברת Regus בישראל, שמפעילה למעלה מ-3,000 מרכזי עסקים ב-900 ערים מרכזיות בעולם. הבחירה לפתוח את מרכז העסקים החדש דווקא שם נובעת, בין היתר, מסביבת ההייטק היוקרתית שהפכה את המגדל למותג יוקרתי לעסקים. זאת ועוד, מרכז העסקים, שמציע לשוכרי המשרדים תוכניות גמישות וייחודיות המותאמות לצרכיהן, נפתח במגדל המדובר גם בשל היותו מבנה ירוק ומהמתקדמים ביותר באזור, מה שאף משפר את המיתוג היוקרתי של החברות השונות המשתכנות בו.

מרכז העסקים של Regus בירושלים/ צילום: סמדר עודד; עיצוב: אורלי דקטר
 מרכז העסקים של Regus בירושלים/ צילום: סמדר עודד; עיצוב: אורלי דקטר

הטכנולוגיה כבר כאן

חוות שרתים משוכללות, מרכזי נתונים שמאפשרים השכרת שטח איחסון מקומי או דרך הענן ושירותים טכנולוגיים נוספים - כל אלה נמצאים בהישג יד כאשר שוכרים משרדים בלב זירת ההייטק. הדבר מאפשר לעסקים השונים באזור לזכות בשירותים המתקדמים ביותר, בזכות הקרבה לסביבה הטכנולוגית בהייטק.

בנוסף לכך, חברות הייטק גדולות מושכות לאזורי המיקום שלהן חברות "לוויין" שונות. חברות אלו מעניקות שירותים משלימים למוצרים ולשירותים שמספקות החברות הגדולות. למשל, תאגיד ענק שמתמחה בייצור טכנולוגיה מסוימת ימשוך לאזור גם את חברת הבת שלו, שמתמחה במתן פתרונות רשת, וזו, בתורה, תעניק שירותים לעסקים שונים שממוקמים באזור. החברות הבנות הללו מספקות עבודה למגוון רחב של עובדים מכל התחומים ומעניקות שירותים לשאר העסקים באזור, שלא קשורים בהכרח לתעשיית ההייטק.

מרכז העסקים החדש של Regus בגן הטכנולוגי בהר חוצבים בירושלים לא צפוי בהכרח לאכלס רק חברות סטארט-אפ, אלא כל עובד או חברה, לרבות בעלי מקצועות חופשיים, נציגויות של חברות בינלאומיות וחברות תעשייה שרוצות ליהנות מהקרבה לזירת ההייטק הירושלמית, וכן מנגישות קלה יותר לכניסה וליציאה מהעיר. בין אם מדובר בחברות הייטק או אחרות, הללו יוכלו ליהנות מ"השכונה" העסקית הטכנולוגית, שתהווה עבורם מקור כוח ופוטנציאל לשיתופי פעולה וקבלת שירותים נוספים.

לצד השירותים שיכולות לספק השכנות העסקיות במתחם הר חוצבים, במרכז העסקים של Regus החברות השונות ייהנו, כאמור, גם משכירת משרדים בהסכמים גמישים, המתאימים לקצב הצמיחה שלהן, משירותים ייחודיים, כגון האפשרות לפתוח כתובת וירטואלית לעסק בכל מקום בעולם ומהאפשרות לקנות "ימי משרד" גם במרכזי עסקים אחרים של Regus בעולם ועוד.

כך או כך, לשכירת משרדים בסביבה עתירת טכנולוגיה יש, כפי שניתן לראות, יתרונות רבים מאוד - גם עבור חברות שאינן טכנולוגיות במהותן. מהמיקום היוקרתי, דרך השירותים ועד לנטוורקינג. מה שבהחלט מהווה נקודה למחשבה עבור מי ששוקלים לעשות זאת.

מרכזי העסקים של Regus משדרגים לכם את העסק>>