רווחי ילין לפידות ממשיכים לצמוח, אך מציגים קיטון בנכסים

ברבעון הראשון צמחו הכנסות בית ההשקעות, ב-21% והרווח הנקי גדל ל-34 מיליון שקל • למדריך קרנות השתלמות

בית ההשקעות ילין לפידות ממשיך להציג רווחים גבוהים וצמיחה בהכנסות, אך גם את השפעתן השלילית של התשואות שהוא רושם בתקופה האחרונה. היקף הנכסים המנוהל בבית ההשקעות ירד בשלושת החודשים הראשונים של השנה בכ-2%. מדובר עדיין באחד מבתי ההשקעות החזקים והמצליחים ביותר בשוק, שברבעון הראשון השנה מציג עלייה של כ-10% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-34 מיליון שקל. זאת, לצד צמיחה של 21% בהכנסות, לסך של כ-151 מיליון שקל.

עוצמתו של בית ההשקעות שבניהול מייסדיו יאיר לפידות ודב ילין, ניבטת גם מכך שנכון לסוף הרבעון הראשון השנה ההון העצמי של בית ההשקעות עומד על 177 מיליון שקל, לעומת הון של כ-143 מיליון שקל בסוף 2017. נציין כי הגידול בהכנסות בית ההשקעות מורכב מעלייה של 28% בהכנסות מניהול תיקים, גידול של 26% בהכנסות מניהול קופות גמל ושל 16% בהכנסות מניהול קרנות נאמנות.

עם זאת, כאמור, התוצאות הללו נסמכות בעיקר על תקופה טובה שעברה על ילין לפידות במשך שנים, כשבחודשים האחרונים חלק מפעילויותיו החלו להציג תוצאות חלשות ואף לחוות יציאה של נכסים, בעיקר בקרנות הנאמנות. כאמור, זה הוביל לכך שלראשונה מציג ילין לפידות מגמה שלא הייתה מוכרת עד כה בדוחותיו: קיטון בנכסים המנוהלים. נכון לסוף הרבעון הראשון השנה היקף הנכסים המנוהל בילין לפידות הסתכם בכ-84 מיליארד שקל, לעומת כ-85.4 מיליארד שקל בסוף 2017.

עיקר הפגיעה - בקרנות הנאמנות

עיקר הפגיעה בהיקף הנכסים המנוהלים הינו בתחום קרנות הנאמנות. מגמה זו מורגשת בתוצאות ילין לפידות בחודשים האחרונים, כשמתחילת השנה ועד סוף אפריל נרשמו בקרנות של בית ההשקעות פדיונות בהיקף מצטבר של כ-1.7 מיליארד שקל. נציין כי בסוף 2017 היו לילין לפידות קרנות נאמנות בשווי של כ-27.1 מיליארד שקל, כשבתום הרבעון הראשון השנה דובר על נכסים בשווי של כ-25.6 מיליארד שקל עם פדיונות מצטברים רבעוניים של כ-1.5 מיליארד שקל. 

כמו כן, נכון לסוף הרבעון הראשון השנה ניהל ילין לפידות נכסי גמל והשתלמות בהיקף כולל של כ-40.3 מיליארד שקל, וזאת לעומת סך של כ-40.8 מיליארד שקל שנוהלו על-ידיו בפעילויות אלה בסוף 2017. לפיכך, בשתי הפעילויות העיקריות של בית ההשקעות - ניהול קופות גמל וניהול קרנות נאמנות, אשר מהוות כ-92% מההכנסותיו  - נרשם קיטון בנכסים המנוהלים של כמעט 2 מיליארד שקל ברבעון הראשון השנה, בשקלול פדיונות, העברות, הפקדות ותשואות. הדבר מעיד על גידול בהיקף הנכסים בתיקים המנוהלים.

בית ההשקעות הרוויח סכומי עתק מאז שנוסד ב-2004, וחילק דיבידנדים בהיקף אדיר, שהצטברו לכ-470 מיליון שקל. בגין 2017 בלבד הודיע בית ההשקעות על חלוקת דיבידנד של כ-130 מיליון שקל. לפי שעה בית ההשקעות לא הודיע על חלוקה נוספת וחדשה של דיבידנד בגין 2018, כשעדיין יש לו יתרת דיבידנד לחלק, מחלוקה שעליה הודיע כבר בעבר.

החברה הבורסאית אטראו, לשעבר לידר שוקי הון, מחזיקה במחצית ממניות ילין לפידות, שמהווה את עיקר פעילותה. נוסף על כך יש לה עוד פעילות צנועה בהרבה בתחום הברוקראז' הבין בנקאי, דרך החזקה של 75% בחברת ILSB. ברבעון הראשון השנה רשמה אטראו רווח של כ-16 מיליון שקל, המהווה שיפור של כ-7% ביחס לרבעון המקביל.