סאגת הכרטיסים למשחק ישראל-ארגנטינה מגיעה למבקר המדינה

זאת בעקבות תלונות, ובהן גם מח"כ איתן כבל, שהתייחסו לאופן מכירת הכרטיסים לציבור • המבקר יוסף שפירא החליט לערוך בדיקה ראשונית בהתאחדות לכדורגל ובמשרד התרבות והספורט

מבקר המדינה יוסף שפירא / צילום: אוריה תדמור
מבקר המדינה יוסף שפירא / צילום: אוריה תדמור

סאגת הכרטיסים למשחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לנבחרת ארגנטינה מגיעה למבקר המדינה, זאת בעקבות תלונות, ובהן מח"כ איתן כבל, שהתייחסו לאופן מכירת הכרטיסים לציבור.

התלונות, שהגיעו ממקורות שונים, ובעיקר מאוהדים, טענו כי מספר הכרטיסים שהוצע למכירה לציבור הרחב היה מצומצם ביותר. על אף שהאירוע הוגדר כאירוע פרטי, וארגונו הועבר לגורם מסחרי, משרד התרבות והספורט החליט להשתתף חלקית במימון המשחק (מימון של 2.6 מיליון שקל לטובת העברת המשחק לאצטדיון טדי). 

המבקר יוסף שפירא הנחה לסיים את בדיקת נושא הכרטיסים קודם למועד קיום המשחק ב-9 ביוני. על-פי הצורך הבדיקה תימשך גם לאחר מכן.

המבקר השיב לח"כ כבל כי "במסגרת ביקורת העוסקת בטקס הדלקת המשואות ובאירועי 70 שנה למדינה, הוחלט לבצע בדיקה ראשונית גם לגבי נושא הכרטיסים למשחק בין נבחרות ישאל וארגנטינה. בתוך כך נוסיף כי למשרד מבקר המדינה הגיע גם מידע לפיו ההתאחדות לכדורגל הפיצה למקורבים את מכסת הכרטיסים למשחקי המונדיאל הקרוב האמורים להתקיים החל ב-14.6.18 ברוסיה - כרטיסים שהיא קיבלה מההתאחדות הבינלאומית לכדורגל (FIFA). לאור זאת, החליט מבקר המדינה לערוך בדיקה ראשונית בהתאחדות לכדורגל ובמשרד התרבות והספורט בנושא זה. 

בעקבות הפרסום כי מבקר המדינה יבדוק את ההתנהלות סביב מכירת הכרטיסים למשחק ישראל-ארגנטינה, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "את בקשת חופש המידע שלנו למשרד התרבות והספורט אנחנו כבר הגשנו. אולי בסוף יתברר שהכול התנהל כשורה, אבל לשם כך חייבים לבדוק! אם למשרד התרבות והספורט אין כלום להסתיר - שיחשפו את המידע ויעבירו לידנו את הפירוט המלא של חלוקת הקצאות הכרטיסים, כדי שכולנו נוכל להבין מה בדיוק קרה שם מאחורי הקלעים, ואיך יכול להיות שכספי ציבור שלנו משמשים, לכאורה, כדי לממן כרטיסים למשחק למקורבים כאלה ואחרים לצלחת".