השר זאב אלקין הודיע: אתמודד על ראשות עיריית ירושלים

אלקין בכתב לתושבי הבירה: "אני מוכן לוותר על משרה של שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים, כי ירושלים היא אתגר ברמה הלאומית בעל חשיבות עליונה"

השר זאב אלקין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
השר זאב אלקין / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, הודיע היום (ה') כי יתמודד על ראשות עיריית ירושלים.

"תושבות ותושבי ירושלים היקרים", כתב אלקין בהודעתו, "הודעתי כעת לראש הממשלה כי החלטתי להתמודד לראשות העיר. אני מוכן לוותר על משרה של שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים, כי ירושלים היא אתגר ברמה הלאומית בעל חשיבות עליונה", אמר אלקין.

אלקין המתין עם הודעתו כדי לקבל תמיכה פומבית של ראש הממשלה, אך נתניהו טרם פרסם הודעה. במקביל לאלקין מתמודד גם משה ליאון על ראשות העיר. ליאון נתמך על-ידי השרים אריה דרעי ואביגדור ליברמן. 

אלקין אינו מתגורר בירושלים, אלא בכפר אלדד. כדי להתמודד על ראשות העיר עליו להעביר את כתובת מגוריו, ככל הנראה לכתובת בה מתגורר אביו בנווה יעקב. אלקין הוא אב לילדים בגילאי בית ספר, והוא יצטרך לבחור מקום מגורים ובתי ספר למשפחה, כך שלא בטוח שיתגורר בנווה יעקב.

המפתח להובלה בראשות עירית ירושלים היא סיכום מוקדם עם החרדים המקושרים לאגודת ישראל ודגל התורה, והם טרם הודיעו במי יתמכו.

ביום שלישי אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי אם יוחלט להציג מועמד חרדי, הם יתמכו בו לראשות עיריית ירושלים. "אם לא, נביא את השאלה ואת המועמדים לגדולי ישראל להכרעתם, לא לפני חודשיים לפני הבחירות". הבחירות קבועות ל-30 באוקטובר, וניתן להודיע על התמודדות עד 3 חודשים קודם לכן.

יצוין שההחלטה הסופית על זהות המועמד של סניף הליכוד בירושלים עשויה להיקבע באמצעות התמודדות פנימית בסניף. יו"ר הוועדה המוניציפלית של הליכוד הוא חיים ביבס, הידוע בקרבתו לראש הממשלה נתניהו. ביבס מוסמך להחליט אם בסניף מסוים ניתן לדלג על הליך הפריימריז "מטעמים מיוחדים". בעקבות הודעת אלקין, שנשלחה לפני שנתניהו קיבל החלטה מטעמו, ביבס עשוי שלא לאפשר לדלג על הליך הפריימריז בסניף ירושלים. השבוע נערכו בחירות פנימיות בסניף וחבר הליכוד אלישע פלג זכה במקום הראשון.

יו"ר הכנסת אדלשטיין בירך את השר אלקין על החלטתו להתמודד: ״ברכות לידידי זאב אלקין על ההחלטה לרוץ לראשות עיריית ירושלים. אני בטוח שעם נסיונו העשיר ימשיך לפתח ולהעצים את בירתנו ומאחל לו הצלחה רבה״.