משרד התרבות ויתר על 200 הכרטיסים למשחק מול ארגנטינה

בעקבות הלחץ הציבורי שעוררה מכירת הכרטיסים למשחק, הודיע היום משרד התרבות והספורט כי הוא מוותר כל האפשרות לאפשר לעובדיו לרכוש 200 כרטיסים • ל"גלובס" נודע כי כבר במהלך סוף השבוע ביקשו רבים מעובדי המשרד לוותר על הכרטיסים

שרת התרבות והספורט, מירי רגב / צלם: אמיל סלמן
שרת התרבות והספורט, מירי רגב / צלם: אמיל סלמן

סאגת משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לנבחרת ארגנטינה טרם הסתיימה. בעקבות הלחץ הציבורי שעוררה מכירת הכרטיסים למשחק, הודיע היום (א) משרד התרבות והספורט כי הוא מוותר כל האפשרות לאפשר לעובדיו לרכוש 200 כרטיסים למשחק.

כזכור, בעקבות העברת המשחק מחיפה לאצטדיון טדי שהובילה שרת התרבות והספורט מירי רגב, התחייב המשרד להעביר סך של 2.6 מיליון שקל לכיסוי הפער בעלויות ההפקה. במקביל זכו עובדי משרד התרבות והספורט בקדימות לרכישת 200 כרטיסים למשחק.

בסוף השבוע התעוררה סערה אחרי שהתברר כי הכרטיסים שנמכרו לציבור הרחב היו בכמות נמוכה מהמקובל, וחלק עיקרי מהכרטיסים נמכרו וחולקו לספונסרים, ההתאחדות לכדורגל ואנשי משרד התרבות והספורט.

ל"גלובס" נודע כי כבר במהלך סוף השבוע ביקשו רבים מעובדי משרד התרבות והספורט לוותר על הכרטיסים. "חלק מהעובדים שנרשמו לרכישת הכרטיסים לא התכוונו להגיע בכלל למשחק ועשו זאת כדי להעביר אותם הלאה, וחששו מההשלכות של מהלך כזה", אמר גורם בסביבת ההפקה.

המשחק יתקיים ביום שבת 9 ביוני בשעה 21:00.

ממשרד התרבות והספורט נמסר: "עובדי משרד התרבות והספורט, בעצה אחת עם הנהלת המשרד, הודיעו באמצעות ועד העובדים כי בכוונתם לוותר על כל הכרטיסים למשחק ישראל-ארגנטינה, שהוצעו למשרד עבור העובדים במחיר מלא, ולהחזירם ליזם, זאת על אף שהם משוכנעים כי נגרם להם עוול. יובהר כי ויתור העובדים על הכרטיסים נעשה לאור תחושת אי-הנוחות הכבדה ששררה בקרב העובדים בשל הפרסומים האחרונים, הפגיעה בתדמיתם כעובדי ציבור והאור השלילי בו הוצגו בתקשורת". 

ממשרד המשפטים נמסר: "המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מינהלי),  דינה זילבר, קיימה היום דיון בהשתתפות אנשי משרד התרבות והספורט ואנשי ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, בעניין הכרטיסים למשחק הכדורגל של נבחרות ישראל וארגנטינה, אשר הוקצו למשרד התרבות והספורט.

"בדיון התברר כי האירוע, שאורגן על-ידי חברת קומטק, אמור היה להתקיים באצטדיון סמי עופר בחיפה, אך בעקבות התערבותה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הועבר האירוע לאצטדיון טדי בירושלים, כאשר המשרד הסכים לשאת בחלק מהעלויות הנוספות הכרוכות מהעברת האירוע לירושלים, בשווי 2.7 מיליון שקל. המשרד העביר את הכספים בהעברה 'בין גגות' למשרד ירושלים ומורשת, אשר עתיד להעביר את הכספים במסגרת תוכנית היובל באמצעות החברה לפיתוח ירושלים.

"לאחר שסוכם על העברת האירוע לירושלים, סוכם בין המשרד לבין קומטק על הקצאה של 200 כרטיסים אשר יוצעו לעובדי המשרד, וזאת בעבור תשלום של מחיר מלא ועד לשני כרטיסים לעובד, באופן שקוף ושוויוני, על בסיס כל הקודם זוכה.

"מפרסומים שונים בעיתונות עולה כי החברה הקצתה כרטיסים נוספים לגורמים שונים, ובכלל זאת 10,000 כרטיסים לנותני חסות שונים כגון שופרסל, החברה למתנ"סים, ההתאחדות לכדורגל וגורמים נוספים. כמו כן, 5,000 כרטיסים הוצעו למכירה מוקדמת עבור מנויי נבחרת ישראל. יצוין כי הפרסומים נוקבים במספרים שונים באשר מספר הכרטיסים שנמכרו לקהל הרחב.

"לקראת הדיון הועברה חוות-דעתה של היועצת המשפטית למשרד התרבות והספורט, המבהירה את עמדתה המשפטית המאפשרת את הקצאת הכרטיסים בתשלום מלא לעובדי המשרד בנסיבות העניין, וכי המשרד פעל לקדם את רווחת העובדים, כפי שעשה כן במקרים דומים בעבר.

"אולם, לאחר הדיון ובטרם ניתנה הכרעתה המשפטית של עו"ד זילבר בסוגיה, הודיע משרד התרבות והספורט כי בכוונתו לוותר על הכרטיסים שהוצעו למשרד ולהחזירם לחברה. בנסיבות אלה ונוכח הוויתור האמור, הטיפול בעניין זה התייתר, כך שאין עוד צורך להידרש לנושא.

"באשר לכרטיסים שהוקצו לגורמים נוספים, במהלך הדיון מסרו מר יגאל ברנד, ראש המטה של שרת התרבות והספורט, ומר גיא ענבר, היועץ למנכ"ל המשרד, כי מעבר ל-200 הכרטיסים שהוקצו למשרד, הם אינם יודעים דבר על יתר הכרטיסים למשחק ובהם הכרטיסים הצפויים להיות מחולקים לתושבי הפריפריה או עוטף עזה. בכלל זאת, הבהירו כי לשרה ולהנהלת המשרד אין שום מעורבות בהעברת הכרטיסים ליתר הגורמים, בחלוקתם ובהקצאתם. עוד מסרו מר ברנד ומר ענבר כי הנהלת המשרד והשרה גם לא יהיו מעורבים בהמשך בהעברת הכרטיסים לגורמים שונים, וכי הם לא קיבלו ולא יקבלו רשימות של הגורמים אליהם מועברים הכרטיסים.

"לאחר הדיון בוצע בירור עם יועמ"ש החברה למתנ"סים, אשר מסרה כי החברה העבירה לידיהם 2,500 כרטיסים, וזאת כתרומה עבור ילדים ובני נוער מהפריפריה החברתית והגאוגרפית. לדבריה, אף למיטב ידיעתה משרד התרבות והספורט אינו מעורב בקבלת כרטיסים אלה. עוד מסרה כי החברה למתנ"סים גיבשה קריטריונים אחידים ומסודרים לעניין חלוקת הכרטיסים לילדים ולבני הנוער, ואלה הופצו למנהלי המתנ"סים השונים. בנסיבות אלה, נראה כי גם בהיבט זה אין כל מקום למעורבות משרד המשפטים בעניין".