"קורנית גדלה כמעט פי שלושה, ועכשיו היא מוכנה למנכ"ל חדש"

גבי זליגסון, מנכ"ל חברת קורנית דיגיטל, הודיע היום על פרישתו • יחליף אותו רונן סמואל, בכיר בחברת אינדיגו

גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית דיגיטל / צילום: איל יצהר
גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית דיגיטל / צילום: איל יצהר

"אני מאמין שאנשים משחקים תפקיד בחיים, כמו במירוץ שליחים. עשינו דברים מדהימים בחברה, קורנית גדלה כמעט פי 3, ועכשיו החברה מוכנה למנכ"ל חדש" - כך אומר היום (ב') גבי זליגסון, מנכ"ל חברת קורנית דיגיטל , שהודיע היום על פרישתו.

זליגסון יפרוש ב-1 באוגוסט ויוחלף על-ידי רונן סמואל, בכיר בחברת אינדיגו - חברת הדפוס הדיגיטלי שהוקמה על-ידי בני לנדא וכיום היא חלק מחברת HP. קורנית מייצרת מערכות דפוס דיגיטליות תעשייתיות לצורך הדפסה על בדים ופריטי לבוש, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי כ-600 מיליון דולר - זליגסון היה המנכ"ל שהוביל את החברה להנפקה ב-2015, ומנהל אותה ב-4 השנים האחרונות, אחרי שבעבר ניהל את נובה.

לדבריו, "החברה במקום מדהים ממש, השנה הנוכחית פנטסטית והמיצוב אצל הלקוחות טוב מאוד, יש הנהלה שמשתפת פעולה ו-100 מיליון דולר בקופה. החלטתי שזה זמן טוב לעזוב, ובתפיסה שלי אני לא האחרון במירוץ השליחים - לדוגמה, את נובה עזבתי כשהמניה הייתה ב-12 דולר והיום היא ב-29 דולר, אני שמח שרונן יורש את קורנית כשהיא נוסעת ב'פול גז'". לדבריו, עובדי החברה היו מופתעים מהחלטתו.

זליגסון אומר כי "בחודש מארס גמלה החלטה בליבי לעזוב. אני כבר 12 שנים מנכ"ל של חברות ציבוריות, ואני לא מעוניין לנהל חברה אחרת. אני גאה להגיד שאני תורם לתעשיית הטכנולוגיה הישראלית ואמשיך לעשות את זה, אבל לא בעבודה במשרה מלאה".

"קורנית הולכת להיות חברה ממש גדולה"

על מחליפו, סמואל, הוא אומר כי מדובר באדם פנטסטי עם ניסיון בינלאומי. "הוא היה 18 שנה באינדיגו, מתוכן כ-13 שנים בחו"ל. באסיה הוא הגדיל את הביזנס פי 10 ממה שקיבל 7 שנים קודם, ואז עבר לברצלונה וכמעט הכפיל את העסקים בגודל. יש לו אישיות מאוד מתאימה לערכים שאני מייצג - איש של אנשים, מנהיג, במקרה גם טייס אפאצ'י - זה הכישרון שהוא מביא לשולחן. אגב, הוא סיפר לי שבתקופתו כסטודנט, הוא היה טס במטוס ססנה ומדווח דיווחי תנועה. זאת עבודה סטודנטיאלית טובה יותר ממלצרות", זליגסון צוחק.

לסמואל אין שום ניסיון בעבודה מול משקיעים ואנליסטים.

"נכון, אבל מה שהיה חשוב ליובל ולי זה להביא מנהל שניהל אופרציה של מאות מיליוני דולרים, מאוד בינלאומי. מול וול סטריט הכי חשוב להיות בינלאומי, רהוט ומקצועי. בוול סטריט יודעים להעריך ביצועים ומי שיודע להביא ביצועים, דרכו שם מובטחת. הוא ילמד את האינטראקציה".

על עתידה של קורנית, אומר זליגסון כי "קורנית זה מקום שבו תעשייה ישראלית מפוארת מתפתחת. היא הולכת להיות חברה ממש גדולה. אינדיגו לפני 18 שנה הייתה בגודל של קורנית היום, והיום היא עם מכירות של הרבה מעל מיליארד דולר. אני חושב שקורנית הולכת בדיוק לשם".

יובל כהן, יו"ר החברה, אמר היום כי חילופי המנכ"לים נעשים מעמדה טובה. "אני מאוד שמח שגבי מעביר את התפקיד לרונן. יש לי ביטחון גדול שרונן ישדרג את החברה. הוא בחור מצוין מכל הבחינות - כבן אדם, כאיש תעשיה. הוא רציני ומאוד מתאים לנו".

לדבריו, סמואל מגיע לקורנית במטרה להאיץ את הצמיחה בחברה. "התעשייה שלנו ברובה עדיין לא דיגיטלית, יש הרבה עבודה לעשות ואנחנו שם, עם מוצרים חדשים והרבה עבודה על שיפור הטכנולוגיה. אנחנו משקיעים המון במו"פ ואין ספק שיש פה פוטנציאל צמיחה ענק". ●