באב"ד: האוצר בוחן הפחתת מס רווחי הון למשקיעים קטנים

בוועידה הכלכלית השנתית של איגוד החברות הציבוריות אמר מנכ"ל האוצר: "אנחנו בעד הורדת מסים שתאיץ את הצמיחה" • בנוגע לרפורמת חברת החשמל: "הציבור לא ישלם שקל לכיסוי הרפורמה, משום שהיא תמומן באמצעות התייעלות בחברת החשמל"

משרד האוצר בוחן מס מופחת על רווחי הון עד לרווח של 50 אלף שקל, כך אמר היום מנכ"ל האוצר שי באב"ד בוועידה הכלכלית השנתית של איגוד החברות הציבוריות בשיתוף בנק טפחות ומשרד זיסמן אהרוני גייר. על רקע הקריאות להוריד את המס על הבורסה אמר באב"ד "אנחנו בוחנים את הפחתת המס על רווחי הון למשקיעים קטנים בהיקף רווחים של עד 50 אלף שקל. אנחנו בעד הורדת מסים שתאיץ את הצמיחה".

באב"ד התייחס בדבריו לנושאים שונים ובהם הרפורמה בחברת החשמל, העלאת גיל הפרישה לנשים והגבלת שכר הבכירים במגזר הפיננסי. הוא טען כי הפרסומים שלפיהם עלות הרפורמה תגיע ל-7 מיליארד שקל הם "פייק ניוז" וטען כי הציבור לא ישלם שקל לכיסוי הרפורמה, משום שהיא תמומן באמצעות התייעלות בחברת החשמל".

לגבי הגבלת שכר הבכירים אמר באב"ד כי "מה שקרה במערכת הפיננסית עבר את גבול הטעם הטוב. מצד שני, ההגבלה שנעשתה מאד בעייתית. הגבלה של פי 35 מהשכר של העובד בעל השכר הנמוך ביותר הובילה לכך שהבעלים חסכו כסף אבל לא העלו את השכר של העובדים ברמות הנמוכות. זאת לא היתה המטרה".