יאיר נתניהו מסרב להתפשר בתביעת לשון הרע נגד אייבי בנימין

ניסיונות ביהמ"ש להביא את הצדדים להסדר לא צלחו, תוך שביהמ"ש נותן לצדדים 30 ימים לחשוב על הצעות הפשרה השונות • המשמעות: תביעת לשון הרע בסך 140 אלף שקל שהגיש נתניהו הבן נגד הפעיל החברתי תמשיך ותתברר בבימ"ש השלום

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

בדיון שהתקיים היום (ג') בבית משפט השלום בתל-אביב (השופט אבי שליו), המשיך בית המשפט לברר את תביעת לשון הרע שהגיש יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, במסגרתה תבע כ-140 אלף שקל מהפעיל החברתי אייבי בנימין בעקבות פוסט שהפיץ בפייסבוק.

בפוסט הידוע לשמצה ציטט בנימין את דבריו של הבלוגר דוד לוי, ובין היתר טען כי לנתניהו הבן יש דרכון זר שהוציא לו ראש המוסד, לצורך ביצוע "תרגיל הונאה של משפחת נתניהו להעלמת מסים" (דבר המוכחש על-ידי נתניהו).

הדיון שהתקיים היום בבית המשפט עסק, בין היתר, בראיות שהוגשו מטעם הצדדים. במהלך הדיון עלה יאיר נתניהו להעיד, ולאחר שהוזהר להגיד אמת, ולשאלת בית המשפט מה הוא מבקש להשיג בתביעה, ענה: "לשאלת בית המשפט מה אני רוצה להשיג בתביעה הזאת, אני משיב כי הכול שקרים. זה נכון שהוא (אייבי בנימין - מ"ש) מחק את הפוסט, הוא ציין אזהרה בפני החברים שלו בפייס, ביקשנו שיכתוב שהכול היה שקרים, והוא לא הסכים. הוא צריך להתנצל על עגמת-הנפש שגרם לי".

בהמשך הדיון נעשה ניסיון מצד בית המשפט לפשר בין הצדדים, ובכלל זה להביא את יאיר נתניהו, אשר ביקש לקבל את התנצלותו של בנימין על הפוסט שכתב, להסכים לנוסח ההתנצלות שאותו היה מוכן בנימין לפרסם בעבר (לאחר שקיבל מכתב התראה לפני הגשת תביעה מבא-כוחו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן), והוא נכון לפרסמו גם היום, כאשר במקרה שהצדדים יסכימו להגיע לכדי התנצלות מוסכמת, יכריע בית המשפט בהתאם לסמכותו בשאלה האם יש מקום לפסוק פיצוי בגין הפרסום, מה יהיה שיעורו, והאם יש מקום לחייב בהוצאות בגין ההליך המשפטי.

לחלופין הציע בית המשפט כי הצדדים ינהלו הליך גישור, תוך שלצדדים ניתנו 30 ימים לחשוב על הצעת בית המשפט.

עם זאת, נכון לעכשיו הצדדים לא השכילו להגיע לכדי הסדר פשרה, ומשכך בית המשפט קבע את הדיון לשמיעת כל הראיות לחודש דצמבר השנה.

השופט שליו הפנה את בא-כוחו של אייבי נאמן, עו"ד גונן בן-יצחק, לפנות למחלקה המשפטית במשרד ראש הממשלה, על-מנת לקבל תעודת עובד ציבור (עדות כתובה) על-ידי הגורם המוסמך במשרד ראש הממשלה, במענה לשאלה האם הונפק עבור יאיר נתניהו דרכון דיפלומטי, כפי שנטען על-ידי בנימין בפוסט.

עו"ד גונן בן-יצחק, בא-כוחו של אייבי בנימין, מסר לאחר הדיון: "אני שמח שסוף-סוף יאיר נתניהו הואיל להגיע לדיון, כי לדיון הקודם הוא לא התייצב. מבחינתי, יש כאן דיון עקרוני בשאלה של חופש הביטוי ברשת החברתית, שהוא נושא שאולי כדאי להסדיר אותו, אני פשוט לא בטוח שצריך להסדיר אותו דרך בית המשפט. אייבי הביע התנצלות מראש, ולכן התיק הזה לא היה צריך להגיע לבית המשפט, ובהנחה שנגיע לשלב ההוכחות, הזמנו להעיד את ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, את אשת ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, את עו"ד דוד שמרון ועוד. אני מקווה שאז יתבהרו הדברים בצורה הטובה ביותר".

את תגובתו של עו"ד יוסי כהן, בא-כוחו של יאיר נתניהו, לא ניתן היה להשיג.