דלתא | פודקאסט

היזם החברתי שמעסיק 2,000 עובדים ערבים, דרוזים וחרדים

03/02: עימאד תלחמי, באבקום סנטרס • עמאד תלחמי הקים יחד עם יוסי ורדי ודב לאוטמן את באבקום, חברת שירותי Call Centers ופיתוח תוכנה, המעסיקה בעיקר נשים במגזר הדרוזי והערבי • בראיון מיוחד מספר תלחמי על המקור לרעיון ועל האומץ לשנות את פני החברה הישראלית דרך המגזר העסקי • "אין ספק שאנו עושים משהו שונה ממה שמקובל בשוק"

עמאד תלחמי / צילום: דינה תלחמי
עמאד תלחמי / צילום: דינה תלחמי

"נקודת המפנה מבחינתי הייתה כשקראתי על כך ש-82% מהנשים במגדר הערבי בישראל, לא עובדות. זה טלטל אותי. הבנתי שחשוב שנבנה מיזם שנותן תעסוקה לנשים, ובכלל, כי זה חשוב לאפשר לאוכלוסיות בפריפריה לצאת לעבוד - זה טוב להכנסה, אך זה גם טוב לדינאמיקה בבית, לחינוך הילדים, ומשפיע באופן רחב על החברה".

היזם החברתי עימאד תחלמי יודע על מה הוא מדבר - כיוון שאינו רק מדבר, אלא גם עושה. תחלמי הוא המייסד והיו"ר של חברת באבקום (Babcom Centers), המעניקה שירותי Call Centers ופיתוח תוכנה לחברות גדולות בישראל - במגזרי ההיי-טק, פיננסיים, אשראי וביטוח. כיום נציגי החברה מטפלים בכמיליון שיחות מדי חודש.

"התחלנו ב-2008 עם לקוח ראשון שקפץ על העגלה, חברת סלקום", מספר תלחמי. "וכיום אנו משרתים כ-30 לקוחות גדולים ברחבי ישראל, ב-8 מרכזים שונים. ואנו מתרחבים ובונים בקרוב שני מרכזים נוספים בנתיבות ובמגדל העמק".

בראיון לפרק ה-2 של עוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 3), מספר תלחמי על החזון שלו לאפשר תעסוקה בפריפריה, "לפוצץ את הבועה" בישראל, ולגעת בכלל החברה הישראלית.

"החזון שלנו היה ונשאר לייצר תעסוקה פריפריה, ערבים ויהודים כאחד - ולבנות חברה עסקית שהיא מהמובילות בתחום הזה", מסביר תלחמי. "הבנו שהמרכז מאד 'צפוף' וחברות יעדיפו לייצא את השירותים הללו לחברת כ"א איכותית, והיה לנו טבעי מאד לבנות את העסק הזה בפריפריה".

בניגוד לדעה הרווחת, באבקום אינה מעסיקה "רק ערבים". תלחמי מפרט כי "השירות שלנו הוא 'כלל ישראלי', ולכן אנו קולטים אנשים שמדברים עברית ואנגלית, איכותיים, שיודעים לתת את השירות ברמה לה אנו מצפים". לפי דיווחים שונים בתקשורת, החברה מקפידה על ההעסקה מגוונת של דרוזים, ערבים, בדואים, חרדים, ועוד.

החברות עם יוסי ורדי ודב לאוטמן

תלחמי נולד בכפר הדרוזי עספיא, למשפחה נוצרית. החל משנת 1983 עבד בחברת דלתא גליל - נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם לייצור טקסטיל - שם הכיר את המייסד דב לאוטמן. תלחמי נזכר: "התחלתי מלמטה, וכעבור עשרים שנה הפכתי למספר שתיים בחברה. הייתה לי הזכות לעבוד עם אנשים מצוינים, לסייר במפעלים של דלתא בעולם ולעבוד עם לקוחות גלובליים".

במהלך השנים נרקם בין לאוטמן לתלחמי קשר אישי. עם פרישתו של לאוטמן מדלתא, החליט גם עימד לפרוש מהחברה ולפנות ליזמות עסקית - ויחד עם יוסי ורדי, הגו את הרעיון להקים את מה שייהפך בסופו של דבר לבאבקום. ב-2011 מכרה באבקום כ-50% ממניותיה למטריקס, בתמורה ל-15 מיליון דולר. עד אז, הושקעו בחברה מיליוני שקלים בודדים.

"אין ספק שהיינו מתקדמים לזמננו", מספר תלחמי, "עשינו משהו שונה ממה שהיה מקובל אז בשוק".

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA.