אחרי בזק בינלאומי: גם בפלאפון הוכרז סכסוך עבודה

הסיבה: העובדים חוששים משינויים מבניים בקבוצה כגון פיצולה לחברת שירותים ותשתיות

ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון / צילום: יונתן בלום
ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון / צילום: יונתן בלום

אחרי בזק בינלאומי, מגיע תורה של פלאפון להכריז סכסוך עבודה בעקבות התוכניות והדיבורים בדירקטוריון בזק על האפשרות לפצל את החברה לשתי חברות של שירותים ותשתיות.

למרות שבבזק אין עוד החלטה בעניין, ולמרות שהחברה הבהירה שהיא הייתה שמחה שלא ללכת למהלך של פיצול, ושהיא רק בוחנת אופציות שונות - העובדים בחברות בזק בינלאומי, פלאפון, ויש להעריך שגם ב-yes, אינם מוכנים לחכות ורוצים להיערך לאפשרות שזו תהיה ההחלטה, ולכן ממהרים להכריז על סכסוך עבודה.

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בפלאפון, ויו"ר איגוד עובדי הסלולר, יקי חלוצי, קרא להנהלות לנהוג בהגינות כלפי העובדים, תוך כיבוד ההסכמים. "ההסתדרות לא תשלים עם שום שינוי שיכול להוות תמריץ לפגיעה בעובדים", אמר.

יו"ר ועד עובדי פלאפון, ברק לוי, אמר: "כל שינוי משמעותי במבנה הקבוצה לא ייצא לפועל אם הדברים יתבצעו באופן חד-צדדי. הוועד עוקב אחרי ההתפתחויות בנושא ומוכן לכל תרחיש".

לדברי ההסתדרות, הסכסוך, שיחול על כ-2,600 עובדי פלאפון, הוכרז על רקע הכוונה לבצע שינויים ארגוניים ומבניים בחברה, לרבות מיזוג ואיחוד פעילויות עם חברת-האם בזק או עם החברות-הבנות של בזק. יצוין כי השינויים, ככל שיבוצעו, נושאים השלכות קריטיות על תנאי העובדים, זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי, תוך פגיעה משמעותית במעמדם ובכוחם הארגוני של העובדים.