שת"פ תשובה עם מנורה מבטחים: מיזם מגורים ומסחר בת"א

מנורה מבטחים משלבת כוחות עם חברה פרטית של יצחק תשובה לבניית פרויקט משותף של מגורים ומסחר באזור מבוקש ביותר - מרכז שדרות רוטשילד בתל-אביב

יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן
יצחק תשובה / צילום ארכיון: גיל יוחנן

מנורה מבטחים חוברת לחברה פרטית של יצחק תשובה, שבעבר הרחוק היה שותף מיעוט בקבוצת מנורה, לבניית פרויקט משותף של מגורים ומסחר על שטח שבמרכז שדרות רוטשילד בתל-אביב. מנורה מבטחים, שבניהול ארי קלמן, הודיעה היום על מכירת 50% במגרש ברחוב רוטשילד בתל-אביב שבבעלותה, תמורת סך של 101 מיליון שקל בתוספת היטל השבחה אשר יחול על הרוכש ומע"מ. ככל הידוע הרוכש הוא תשובה, שכיום שולט בקבוצת דלק ובמסגרת זו גם בקבוצת הביטוח הפניקס.

על פי הודעת מנורה מבטחים "בכוונת הצדדים להקים פרויקט משותף על המקרקעין שכאמור נמצא בשדרות רוטשילד תל-אביב אשר הינו אזור מבוקש ביותר וייחודי בעיר וממוקם בפינת הרחובות יהודה הלוי, בצלאל יפה ושדרות רוטשילד. המגרש ממוקם בחלקה המרכזי של שדרת רוטשילד וכיום פועל בו חניון".

עוד ציינה היום החברה כי "במסגרת הדו"ח הכספי לשנת 2017 הכירה החברה ברווח לפני מס בסך של 33 מיליון שקל כתוצאה מהערכת שווי עדכנית. הצדדים יפעלו לקידומה ואישורה של תב"ע להקמת פרויקט משותף על המגרש".

מנורה מבטחים הודיעה כבר בינואר האחרון כי היא במגעים למכירת מחצית מהזכויות במגרש שנמצא בלב הסיטי של תל-אביב, בין שדרות רוטשילד לרחוב יהודה הלוי. המגרש משמש כיום כחניון והוא נרכש על ידי מנורה מבטחים לאורך שנים במספר עסקאות. אחת מהן קרתה ב-2003, אז רכשה מנורה מבטחים קרקע ברחוב יהודה הלוי מידי קבוצת הביטוח הפניקס, וצירפה אותה לשני מגרשים שכבר היו בידה ברוטשילד 58 ורוטשילד 60. אז דווח כי מנורה ייעדה את המגרש האמור לבניית בניין למטה שלה. זה לא קרה אף פעם. אגב, לאחרונה עברה מנורה מהמטה הישן שלה ברחוב אלנבי 115, פינת יהודה הלוי - ושאותו היא רכשה בעבר מחברת הסנה - לבניין חדש שבנתה במתחם הבורסה ברמת גן.