ערוץ הכנסת: RGE תחליף את חב' החדשות ב-1 באוגוסט

מועצת הכבלים פרסמה את החלטת הזכייה המפורטת שבה נקבע כי התוכנית הכלכלית של RGE מציגה רווח שנתי של 5% ולכן עומדת בכללי המכרז • ההחלפה אמורה להיעשות במהלך פגרת הכנסת, ותלויה גם בשאלה אם חברת "החדשות" תערער לבג"ץ

ערוץ הכנסת לוגו
ערוץ הכנסת לוגו

מועצת הכבלים והלוויין פרסמה לאחרונה את החלטתה המלאה, הקובעת כי הצעת RGE היא ההצעה הזוכה במכרז ערוץ הכנסת. מההחלטה עולה כי החילוף בין חברת "החדשות", המפעילה כיום את ערוץ הכנסת, לבין RGE, בעלת ערוץ 10, אמור להיערך בעוד פחות מחודשיים, ב-1 באוגוסט, בזמן שהכנסת בפגרה.

עם זאת, נקבע כי יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, יכולה לדחות את מועד החילוף אם יתברר שיש צורך בכך. כמובן שהדברים תלויים גם בשאלה האם חברת "החדשות" תערער על ההחלטה לבג"ץ. בינתיים, ל"גלובס" נודע כי היום (ד') כבר נערכה פגישה ראשונה בין צוות RGE לבין אנשי מועצת הכבלים במטרה להתחיל להניע את התהליך.

ההחלטה המפורטת של המועצה, בשבתה כוועדת מכרזים, נוגעת בסוגיות שריחפו מעל הכרזת RGE כזוכה. ראשית, המועצה דוחה טענות שונות של חברת "החדשות", שלפיהן יש לפסול את המכרז כולו, ולחלופין להכניס שינויים בניקוד - להפחית ניקוד ל-RGE ולהוסיף ניקוד להצעתה שלה. הפער בניקוד הכללי שלו זכו שתי ההצעות, שדורגו במקומות השני והשלישי, הוא קטן ועומד על 8 נקודות בלבד, כך שכל שינוי כזה אכן יכול להפוך את זהותו של הזוכה. עם זאת, במועצה כאמור הודפים את כל הטענות שהועלו על-ידי חברת "החדשות" בעניין.

הנושא המרכזי יותר נוגע להתאמה בין פרק התוכן שהציג הערוץ לבין התוכנית הכלכלית שלו - הסעיף שבגינו נפסלה הצעת ערוץ 20 שדורגה במקום הראשון במכרז המקורי, שתוצאותיו פורסמו לפני למעלה משנה.

בהחלטה נקבע כי בהצעה המקורית של RGE יש אכן חוסר של 320 אלף שקל ביחס לסכום הנדרש כדי לממן את התוכניות שהציג הערוץ. כך, למשל, בגין חוסר בתקצוב כוח-אדם נקבע כי יש לרשום להצעה חוסר של כ-100 אלף שקל; בגין עלויות מימון חסרים לערוץ 45 אלף שקל; ובגין אי-תקצוב שידורים מהמליאה בזמן הפגרה יש לערוץ חוסר של כ-50 אלף שקל. עם זאת, בהצעה הכלכלית של הערוץ נכלל גם סעיף של "רזרבה תקציבית" בהיקף של כ-250 אלף שקל. כך שאם הרזרבה תופנה כדי לכסות את החוסרים, החוסר התקציבי יעמוד על כ-65 אלף שקל בלבד.

"בחינת חוסר זה אל מול הרווח התפעולי שנותר לערוץ על-פי ההצעה כולה - מלמד כי הערוץ אינו הופך הפסדי ולמעשה הוא אף עומד, גם לאחר שקלול החוסר, על רווח תפעולי של 5% בממוצע רב-שנתי (כפי שנקבע בכללי המכרז - י' כ')", נכתב בהחלטת המועצה.

לסיכום נכתב כי ועדת המכרזים משוכנעת כי הצעת RGE היא "טובה וראויה", וכי אין ספק ביכולתה "להביא את ערוץ הכנסת למקומות חדשים". עוד מצוין כי "בחוות-הדעת המקצועיות נכתב כי היא מציגה 'תפיסת שידור דינמית, בעלת פוטנציאל להגיע למעגלי צופים רחבים באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות... כשהמטרה היא לא רק לשקף לציבור את עבודת הכנסת, אלא גם לשתף כמה שיותר צופים באופן פעיל בחיי הכנסת... ולהביא קהלים צעירים וחדשים...'. ועדת המכרזים משוכנעת כי כך יהיה".