פיליפס: "עובדי המו"פ של EPD יישארו בישראל"

בתובה לפניית "גלובס" אמרו בפיליפס כי "ל-EPD יש 30 עובדים מהם 20 בישראל, בתחום המו"פ. צוות זה יצטרף לפיליפס, ישאר בישראל ויהפוך לחלק מצוות הטיפולים מונחי ההדמיה, שמנוהל מהולנד" • "לא תהיה אינטגרציה של הפעילות עם חברות אחרות בישראל"

מטה פיליפס. מיקוד ב–3 פעילויות / צילום: רויטרס
מטה פיליפס. מיקוד ב–3 פעילויות / צילום: רויטרס

בעקבות רכישת חברת EPD הישראלית היום בסכום של עד 530 מיליון דולר, מסרה היום חברת פיליפס במענה לשאלות גלובס: "תחום הטיפולים הזעיר פולשניים בהנחיית הדמיה הוא אחד מתחומי הצמיחה המשמעותיים עבור פיליפס.

"בשנים האחרונות חיזקנו והרחבנו את התחום הזה, אותו מוביל ברט ואן מורס, באמצעות תוכניות מו"פ פנימיות ורכישות. בשנה שעברה הצגנו לעולם את ה-Philips Azurion, פלטפורמת הדור הבא שלנו בתחום הרדיולוגיה הפולשנית, ורכשנו את חברת וולקנו (חברה אמריקאית בה הייתה קרן אקסלמד הישראלית משקיעה מובילה בעת הרכישה. החברה עוסקת בתחום הדמיה של פנים כלי הדם), ואת Spectranetics , חברה שפיתחה מערכת כלים לטיפול בחסימות כלי דם ולהסרה של מכשירים מושתלים באזור הלב.

"הרכישה של EPD תוסיף יכולות נוספות לתחום הזה: קטטרים חכמים, תוכנות ניווט ותכנות טיפול ושירותים בתחום הטיפול בפרפור עליות, שוק של 2 מיליארד דולר. השילוב בין Azurion ומערכות ההדמיה והניווט של EPD, תספק את כל המידע הדרוש כדי להוביל קטטרים למקום לשם טיפול בהפרעות קצב לב.

"הייחוד של המוצר הוא בתמונה התלת ממדית המפורטת של הלב המתקבלת במהלך טיפול האבלציה".

המוצר מתחרה במוצרים של ביוסנס וובסטר, שמכר פרופ' שלמה בן חיים לג'ונסון אנד ג'ונסון ומעסיקה מאות אנשים בחיפה?

"שוק צריבת הרקמה לטיפול בלב צמח בצורה אדירה בעשור האחרון. אנחנו מאמינים כי נציע פתרון יוצא דופן לשוק הזה, שאן ביוסנס גם היא פעילה בו".

האם החברה תישאר בישראל? וכיצד תשתלב עם חברות מקומיות אחרות של פיליפס?

"ל-EPD יש 30 עובדים מהם 20 בישראל, בתחום המו"פ. צוות זה יצטרף לפיליפס, ישאר בישראל ויהפוך לחלק מצוות הטיפולים מונחי ההדמיה, שמנוהל מהולנד. לא תהיה אינטגרציה של הפעילות עם חברות אחרות בישראל".