המועמדים המובילים למנכ"ל תע"א: 3 סמנכ"לים בחברה

בועז לוי, האלוף (במיל') נמרוד שפר ואייל יוניאן הם המועמדים המובילים לתפקיד שיפנה בקרוב המנכ"ל היוצא, יוסי וייס • ההחלטה: עד סוף החודש

יו"ר התעשייה האווירית, הראל לוקר / צילום: איל יצהר
יו"ר התעשייה האווירית, הראל לוקר / צילום: איל יצהר

שלושת המועמדים המובילים לתפקיד מנכ"ל התעשייה האווירית הם סמנכ"ל האסטרטגיה והמו"פ של החברה, האלוף (במיל') נמרוד שפר; סמנכ"ל ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, בועז לוי; וסמנכ"ל הכספים של החברה, אייל יוניאן.

יוניאן, לוי ושפר קיבלו עד כה את הניקוד הגבוה ביותר במסגרת הבדיקות שעושה ועדת האיתור הפנימית שהוקמה בתעשייה האווירית לקראת מינוי מנכ"ל חדש שיחליף את המנכ"ל היוצא, יוסי וייס, שצפוי לפרוש בקרוב לגמלאות.

לצד השלושה, מתמודדים עוד 5 מועמדים שהגיעו אל הישורת האחרונה של התהליך: ל"גלובס" נודע כי בין החמישה נמצאים שני מנכ"לים במגזר העסקי, מנכ"ל חברת-הבת של התע"א, אלתא מערכות, נסים הדס; ומנהל הקריה למחקר גרעיני לשעבר, אורי נצר.

יש לציין כי בהמשך התהליך עוד ייתכנו שינויים בצמרת רשימת המועמדים המובילים לתפקיד, שכן ועדת האיתור ממשיכה, גם בימים אלה, לפנות למועמדים אפשריים ולהציע להם להתמודד על התפקיד. גם הניקוד הסופי שמקבלים המועמדים המובילים עוד נתון לשינוי בשל מבדקים וראיונות נוספים שנעשים להם.

ההחלטה על מינוי המנכ"ל הבא של התע"א צפויה להתקבל במהלך השבועות הקרובים - אז ישלימו כלל המועמדים לתפקיד את המבדקים והראיונות שנקבעו במסגרת הליך זה. בראש הוועדה עומד יו"ר התע"א, הראל לוקר.

אחד המועמדים הבולטים לתפקיד הוא הסמנכ"ל שפר, שהחל את תפקידו בחברה רק לפני כחצי שנה: הוא פרש משורות הצבא לפני כ-3 שנים ובתפקידו האחרון שימש בתפקיד ראש אגף התכנון. את רוב שירותו הוא עשה בחיל האוויר, כטייס קרב ובהמשך בתפקידי פיקוד ובהם ראש מטה החיל.

גורם ביטחוני אמר ל"גלובס" כי שפר זוכה להערכה רבה בקרב בכירי התע"א, וזאת בשל היכרותו העמוקה עם תחום האירוספייס מתוקף תפקידיו הצבאיים. בנוסף, יש לו היכרות עמוקה עם מערכת הביטחון ועם האתגרים שעומדים לפניה - בעיקר בזכות תפקידו האחרון כראש אג"ת.

לדברי הגורם, אף שהמינוי של שפר לתפקיד סמנכ"ל בחברה נחשב חדש יחסית - אם יוחלט למנות אותו למנכ"ל החברה, ניתן יהיה להציגו כמינוי מבפנים ולא "הצנחה" מבחוץ. גורם ביטחוני אחר אמר כי גם סיכוייו של סמנכ"ל הכספים יוניאן לקבלת תפקיד זה - גבוהים, וזאת בין השאר בזכות יחסיו הטובים עם בכירים בחברה והערכה מקצועית גבוהה שהם רוחשים לו.

נסים הדס, שפרש באחרונה משנים ארוכות בתפקיד מנכ"ל אלתא, מיועד להתמנות לתפקיד בכיר בחברת-האם תע"א - אך טרם ברור מהו. גורמים המקורבים לנושא התקשו להעריך היום את סיכוייו במרוץ לתפקיד המנכ"ל. יצוין כי בעבר הדס התמודד על תפקיד המנכ"ל והפסיד ליוסי וייס, וכעת הוא מנסה שוב לקבל את התפקיד

עד שימונה מנכ"ל חדש לתע"א, ההליכים למינוי של בעלי תפקידים אחרים בחברה מעוכבים, ובהם סמנכ"ל למשאבי אנוש ומנהל חדש לחטיבת כלי הטייס הצבאיים.

בתע"א הסבירו בעבר את ההחלטה להקפיא את אותם הליכים, בכך שיש להמתין למנכ"ל חדש שייקח חלק בבחירת בעלי התפקידים החדשים, שכן הוא שיידרש לעבוד לצדם. עם זאת, ההליכים למינוי מנכ"ל חדש לאלתא נמשכים כרגיל.

מוקדם יותר השבוע הודיעה התע"א כי בחברה בסוואמי אייר לתפקיד מנכ"ל התע"א בצפון אמריקה, שיחליף את המנכ"ל הקודם, הגנרל דוק פוגלסון.