חברת אדרי-אל תנסה לגייס 100 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

ההנפקה נועדה כדי לעמוד בפירעון אג"ח בהיקף דומה, שמשלמות ריבית של 8% • למשקיעים באג"ח של חברת הנדל"ן יוענקו אופציות למימוש ב-20%-30% מהון החברה

גבי אדרי, בעלי אדרי–אל / צילום: סיון פרג'
גבי אדרי, בעלי אדרי–אל / צילום: סיון פרג'

כשנה לאחר שחברת אדרי-אל  דחתה פירעון חוב סופי בהיקף של קרוב ל-100 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, היא התחילה לקדם גיוס חוב חדש, במטרה לעמוד בתשלום שמועדו מתקרב וצפוי בעוד כחודש.

חברת הנדל"ן הקטנה, שנמצאת בשליטת המנכ"ל גבי אדרי, כבר התחילה ברוד שואו לקידום ההנפקה, וככל הידוע, גם התחילה בניהול משא ומתן מול כמה גופים מוסדיים על תנאי שטר הנאמנות לאג"ח שיונפק. כיום משלמת אדרי-אל ריבית שנתית של כ-8% על תשלום החוב שדחתה בשנה שעברה, בתשלומים חודשיים. 

את דוחותיה הכספיים של אדרי-אל מלווה הערת "עסק חי", ורואי החשבון של החברה מפנים את תשומת לב המשקיעים לגירעון של 95 מיליון שקל בהון החוזר, הנובע בעיקרו מהתחייבויות האג"ח שלה, ומציינים כי תוכניות החברה לעמוד בפירעון האג"ח מתבססות על גיוס חוב חדש, שאין לגביו ודאות. מניית החברה, שאיבדה בשנה האחרונה כ-20% מערכה, משקפת לאדרי-אל שווי של כ-30 מיליון שקל.

בסך הכל מתכננת אדרי-אל לגייס סכום דומה להיקף החוב הנוכחי שלה, ברמות תשואה המוערכות בשוק ב-6%-8%, ובמסגרת ההנפקה תעניק למשקיעים גם אופציות ללא תמורה, שלפי ההערכות, יינתנו בפרמיה לא גבוהה על מחיר השוק הנוכחי, ואשר במימושן המלא יהוו 20%-30% מהון החברה.

עבור האג"ח הנוכחי של החברה (ב') שיעבדה אדרי-אל שלושה נכסים - העיקרי שבהם, והמרכזי שבהחזקותיה, הוא קניון שמונה סנטר שבקריית שמונה, וכן מתחם גיבור ספורט בקריית שמונה והחזקותיה (50%) בתחנה המרכזית שבעיר הצפונית. לסדרה החדשה מתכננת החברה להוסיף שני נכסים נוספים - קרקע ברחוב קלר שבחיפה (אורנים), שעליה פועל סניף של רשת שופרסל, וקרקע בצומת בית ליד, הסמוכה לנתניה. את ההנפקה מובילה לאומי פרטנרס.

ככל הידוע, אדרי-אל גם נערכת לאפשרות שבה בסופו של דבר, הנפקה ציבורית לא תצא לפועל, ובוחנת אופציה של קבלת הלוואה כנגד הקניון בקריית שמונה, בעסקה הכוללת אפשרות שלפיה בשלב מתקדם יותר תועבר לידי המלווה הבעלות על הנכס.

מכירת הקניון ירדה מהפרק

אדרי-אל, שפעילותה מתרכזת בצפון הארץ, פועלת בתחומי הייזום, הפיתוח, ההקמה, ההשכרה, הניהול וההחזקה של נדל"ן, ומחזיקה כיום בשבעה נכסים בישראל, הכוללים כ-10,000 מ"ר שטחי מסחר ומשרדים להשכרה, וכ-24 אלף מ"ר של שטחים המיועדים לתעשייה במתחם גיבור ספורט בקריית שמונה, שהחברה פועלת להסבתם לשטחי מסחר או לשימושים אחרים.

אדרי-אל כבר הייתה בשנה שעברה בדרך לעמוד בכל התחייבויותיה עבור מחזיקי האג"ח במלואן ובזמן, ולצורך כך ניהלה מו"מ מתקדם מול חברת הכשרה ביטוח למכירת הקניון בקריית שמונה תמורת יותר מ-100 מיליון שקל, אבל העסקה למכירתו התעכבה, ככל הידוע, בשל חוסר הוודאות סביב הסכם השכירות של סניף מגה בקניון - שוכר עוגן בנכס. לאחר שהעסקה למכירת הקניון ירדה מהפרק, ובתום מו"מ מול מחזיקי האג"ח, הוחלט על הפיצוי בריבית תמורת העיכוב בתשלום החוב.

קניון שמונה סנטר, הממוקם ברחוב טשרניחובסקי בקריית שמונה, כולל שלוש קומות מסחר, והוא הוערך בדוחותיה של אדרי-אל לשנת 2017 בשווי של 108 מיליון שקל. בשנה שעברה שיעור התפוסה בו עמד על 87%, ובין הגופים הבולטים הפועלים בו, מלבד מגה, ניתן לציין את בנק דיסקונט ורשת מקדונלד'ס. עוד פועלות בקניון שמונה קופת חולים לאומית, חברת פלאפון וסטימצקי, וגם רשת האופנה הוניגמן, שקרסה באחרונה, הפעילה בקניון חנות.