חקירת ניר חפץ: החשדות נגד שרה נתניהו יבוססו או יופרכו?

סנגוריה של נתניהו, עוה"ד יוסי כהן ויעקב וינרוט, צפויים לטעון כי חקירתו של חפץ מוכיחה כי נתניהו לא עברה עבירות פליליות בתיק הזמנת הארוחות ממעון ראש הממשלה • בפרקליטות רואים את הדברים אחרת

ניר חפץ / צילום: שלומי יוסף
ניר חפץ / צילום: שלומי יוסף

האם חקירת עד המדינה ניר חפץ תבסס או תפריך את החשדות נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו?

סנגוריה של נתניהו, עורכי הדין יוסי כהן ויעקב וינרוט, צפויים לטעון כי חקירתו של חפץ מוכיחה כי נתניהו לא עברה עבירות פליליות בתיק הזמנת הארוחות ממעון ראש הממשלה. הסנגורים צפויים למסור לידי היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, את השלמת הטיעון בתיק לאור חקירתו של חפץ עד יום שלישי הקרוב, 12 ביוני.

חפץ - יועץ התקשורת לשעבר של הזוג נתניהו, שעיקר עדותו כעד מדינה נוגעת לתיקי ראש הממשלה - העביר לידי הפרקליטות הקלטות שהן רלוונטיות לתיק של שרה נתניהו. בקלטות נשמע חפץ משוחח עם היועצת המשפטית בלשכת ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, כמו גם עם יוסי שטראוס, החשב לשעבר של משרד ראש הממשלה.

חומרי החקירה הללו הועברו לאחרונה מהפרקליטות לידי סנגוריה של נתניהו. הסנגורים סבורים כי הקלטות מחזקות את טענת שרה נתניהו שהמטבח במעון ראש הממשלה היה "פרוץ לכל עבר", שאנשים רבים סעדו בו, ורבים בישלו בו, ושהנוהל בנוגע להזמנות הארוחות לא יושם ולא היה מוכר לשרה נתניהו.

עוד צפויים לטעון סנגוריה של אשת ראש הממשלה כי החקירה של חפץ מחזקת את טענתה של שרה נתניהו כי היא התלוננה על כך שמזמינים יותר מדי אוכל למעון; וכי מני נפתלי, שהיה אב הבית, אחראי לכך.

בפרקליטות רואים את הדברים אחרת. לגישת הפרקליטות, חקירת ניר חפץ רק מחזקת את החשדות נגד שרה נתניהו. בתוך כך, שרה נתניהו עדיין לא החליטה כמה כסף להחזיר לקופת המדינה בניסיון להגיע להסדר בתיק.

"פרשת הזמנת הארוחות" עניינה בחשד כי החל מראשית חודש ספטמבר 2010, לכל המאוחר, ועד לחודש מארס 2013, פעלה שרה נתניהו, בצוותא עם עזרא סיידוף, ששימש תחילה כראש אגף בכיר במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים במשרד, ליצירת מצג-שווא שלפיו במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

זאת, על-מנת לעקוף את הוראות הנוהל, בהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על-פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת התקבלו במרמה לכאורה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל.

בשל כך שוקל היועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את שרה נתניהו בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים.