איה סופר מונתה לסגנית נשיא עולמית של IBM לבינה מלאכותית

סופר אומרת: "תחום ההייטק זקוק לעוד כוח נשי מוביל, ואני מזמינה תלמידות וסטודנטיות להצטרף לעולם המרתק של מדעי המחשב ולפרוץ יחד גבולות חדשים"

ד"ר איה סופר
ד"ר איה סופר

ד"ר איה סופר מונתה לסגנית נשיא עולמית של IBM למחקר טכנולוגיית בינה מלאכותית. סופר תוביל את אסטרטגיית המחקר של החברה בתחום טכנולוגיות הבינה המלאכותית במעבדות המחקר של IBM ברחבי העולם, כשהיא עושה זאת ממעבדת המחקר של IBM בחיפה.

את המינוי קיבלה ד"ר סופר לאחר שורת הישגים ותרומה לחדשנות הטכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית לאורך שנים. המחקר של ד"ר סופר התחיל לפני 20 שנה: היא ניהלה צוותים בינלאומיים לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לחיפוש מידע בטקסט ובווידיאו והייתה שותפה לפיתוח של ווטסון - פלטפורמת הבינה המלאכותית של IBM. בשנים האחרונות ניהלה ד"ר סופר צוותי מחקר בנושאים מגוונים: הבנת שפה טבעית, הבעת רגשות, מציאות רבודה וטכנולוגיות דיבור וראייה ממוחשבת על גווניה.

ד"ר איה סופר היא בעלת דוקטורט במדעי המחשב מאוניברסיטת מרילנד. טרם הצטרפותה ל-IBM עבדה עבור נאס"א.

ד"ר סופר מסרה בתגובה למינויה: "זהו מעמד מרגש והבעת אמון של IBM לא רק בי אלא גם בצוות גדול של חוקרים מוכשרים ומסורים בחטיבת הבינה המלאכותית במעבדת המחקר שלנו בחיפה - ואני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות לכל אחד ואחד מהם. יחד עם חוקרים רבים שלנו ברחבי העולם, הם פרצו גבולות והביאו לחדשנות טכנולוגית שכבר החלה לשנות ולשפר את חיינו. לכבוד הוא לי לעבוד איתם". סופר הוסיפה: "תחום ההייטק זקוק לעוד כוח נשי מוביל, ואני מזמינה תלמידות וסטודנטיות להצטרף לעולם המרתק של מדעי המחשב ולפרוץ יחד גבולות חדשים".