מנכ"ל לאלתא של התעשייה האווירית: יואב תורג'מן

מאחורי תורג'מן 11 שנות כהונה בתפקידי ניהול בתעשייה האווירית ובתפקידו הקודם ניהל את מפעל מל"מ של התעשייה האווירית בבאר יעקב

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא החדש / צילום: התעשייה האווירית
יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא החדש / צילום: התעשייה האווירית

יואב תורג'מן הוא המנכ"ל החדש של אלתא מערכות, חברת הבת של התעשייה האווירית. תורג'מן ניהל לפני כן את מפעל מל"מ של התעשייה האווירית בבאר יעקב.

המינוי של תורג'מן אושר בידי דירקטוריון אלתא שבראשו עומד המנכ"ל היוצא של תע"א, יוסי וייס.

במהלך 11 שנות כהונה בשורה של תפקידי ניהול בתע"א, תורג'מן שימש ראש תכנית הטיל נגד טילים חץ של החברה, והיה אחראי על פיתוח התצורות הקודמות של המערכת. לפני כן הוא כיהן במשך 25 שנה בתפקידי פיקוד ומטה בחיל הים, והשתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה. תפקידו הצבאי האחרון היה ראש מחלקת מערכות לחימה של החיל.

אלתא מעסיקה כ 3,600 עובדים והמפעל שלה נמצא באשדוד. המנכ"ל הקודם שלה הוא נסים הדס שסיים באחרונה כהונה בת כעשור בתפקיד וכעת הוא מתמודד על תפקיד מנכ"ל התעשייה האווירית: "אני מברך על המינוי של יואב תורג'מן לתפקיד האסטרטגי של הובלת החברה אל מול האתגרים בשווקים המשתנים והתחרות המתעצמת בהם", אמר מנכ"ל התע"א היוצא, וייס.

"מינויו של של יואב משתלב במהלכים שמוביל הדירקטוריון של התע"א לטובת מהפך בתעשייה האווירית", אמר יו"ר תע"א הראל לוקר.

לוקר עומד בראש הוועדה לבחירת מנכ"ל חדש שיחליף בקרוב את וייס. המועמדים המובילים לתפקיד זה הם בכירים בתוך החברה, סמנכ"ל הכספים איילך יוניאן, סמנכ"ל הפיתוח והאסטרטגיה, האלוף (במיל') נמרוד שפר וסמנכ"ל ומנהל חטיבת טילים וחלל, בועז לוי. החלטה אמורה להתקבל בקרוב.