KLA צפויה לחלק לעובדי אורבוטק בונוס של 24 מיליון דולר

וגם: השקתו הרשמית של מגדל עזריאלי שרונה

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר
אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר

KLA צפויה לחלק לעובדי אורבוטק בונוס בסך כולל של 24 מיליון דולר / שירי חביב ולדהורן

המנכ"ל אשר לוי יקבל בונוס של 2 מיליון דולר; יוחאי ריכטר, היו"ר והמייסד, יועסק במשרה חלקית בשכר חודשי של 33 אלף דולר

ב-12 ביולי יתכנסו ביבנה בעלי המניות של אורבוטק ויתבקשו לאשר את מכירת החברה לידי KLA Tencor מארה"ב. בזימון לאסיפת בעלי המניות שפורסם בשבוע שעבר, נכתב כי חברי הדירקטוריון של אורבוטק סבורים שהמיזוג עם KLA הוא הוגן ותואם לאינטרסים של בעלי המניות, והם קוראים להם להצביע בעדו. 

לפני כשלושה חודשים נודע כי KLA תרכוש את אורבוטק הישראלית בעסקת מזומן ומניות בסך 3.4 מיליארד דולר - כאשר כל בעל מניות יקבל תשלום במזומן של 38.86 דולר ועוד 0.25 מניה של KLA. נכון להיום, התמורה עומדת על כ-67.4 דולר למניה, ושווי העסקה הוא כ-3.3 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 4.7% במחיר מניית KLA בתקופה שחלפה מאז.

מהזימון לאסיפה עולה כי KLA צפויה לחלק לעובדי אורבוטק (שאינם בהנהלה הבכירה) סכום כולל של 24 מיליון דולר כבונוס, בחלקו במזומן ובחלקו תגמול הוני, עם השלמת העסקה. המשמעות היא שכל אחד מעובדי החברה יקבל בונוס בגובה של מעל 9,100 דולר. עוד 6 מיליון דולר יחולקו כבונוסים למנהלים הבכירים של אורבוטק, למעט המנכ"ל אשר לוי והיו"ר הפעיל יוחאי ריכטר. לוי יקבל עם סגירת העסקה בונוס מזומן של 2 מיליון דולר, והוא יועסק בחברה לאחר השלמת העסקה עד חצי שנה או עד ה-1 ביולי 2019 (המוקדם ביניהם) על בסיס חוזה שייחתם לאחר השלמת העסקה, ולאחר מכן יהפוך ליועץ במשרה חלקית. במהלך תקופת ההעסקה שלו, לוי יקבל שכר חודשי של 15 אלף דולר, וב-2019 הוא יזכה לבונוס של עד 100% משכרו השנתי. עם השלמת העסקה יקבל לוי מניות חסומות של KLA בשווי 5 מיליון דולר.

ריכטר, היו"ר הפעיל ואחד ממייסדי אורבוטק, ימשיך להיות מועסק במשרה חלקית בחברה כיועץ בכיר לאחר הרכישה, עד לסוף שנת 2020 ובתמורה לשכר חודשי של 33 אלף דולר.

המגדל הלוהט

השקתו הרשמית של מגדל עזריאלי שרונה, המתנשא לגובה של 255 מטר על פני 61 קומות, התקיימה ביום חמישי בערב. להשקת המגדל, שנכון לרגע זה זוכה לתואר - המגדל הגבוה בישראל (אחריו נמצא מגדל אביב, בעל 68 הקומות המתנשא לגובה של 235 בלבד), הגיעו דנה עזריאלי והמנכ"ל אייל חנקין, שקיבלו את פני האורחות והאורחים. במגיעים להתרשם אנשי העסקים יונתן קולבר, טדי שגיא, מוריס קאהן, יאיר סרוסי, יו"ר אנלייט, יו"ר מגדלי הים התיכון ולשעבר יו"ר בנק הפועלים; פיני כהן, יו"ר קרן נוי; חנה הולנדר מנכ"לית אקסלנס נשואה; אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים; בנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork; עמית ורדי, יו"ר לידר שוקי הון; אמנון דיק; עו"ד זוהר לנדה; יובל ברונשטיין, שכיהן עד לפני כחצי שנה כמנכ"ל החברה ומנחם עינן, היו"ר הקודם שמכהן כיום כחבר דירקטוריון.

בתוכנית האמנותית: הקרנת מיצג וידאו ואודיו בן 4 דקות, הסוקר את תל אביב מימי הטמפלרים ועד להקמת עזריאלי שרונה. גובהו של המגדל אפשר גם לעוברים והשבים בעיר ליהנות ממנו. עוד דובר באירוע, על כך שעיצוב המגדל הוא פרי חזונו של היזם והאדריכל דוד עזריאלי בשיתוף עם משרד משה צור אדריכלים, נבנה כצורה גיאומטרית היוצרת מראה של מגדל הסובב על צירו. 

יאיר סרוסי, דנה עזריאלי, אייל חנקין ויונתן קולבר / צילום: סיון פרג'
 יאיר סרוסי, דנה עזריאלי, אייל חנקין ויונתן קולבר / צילום: סיון פרג'

הקדימו תרופה בגאווה

מסורת היא מסורת, ובהתאם לה הצטרפה גם השנה המשאית של חברת התרופות גיליאד, מפתחת התרופות לטיפול באיידס, למצעד הגאווה בתל אביב. גיליאד, שזו השנה השנייה שהיא מצטרפת למצעד, חברה לעיריית תל אביב ולמרכז הגאה בגן מאיר ויחד הם הובילו את המשאית תחת הסלוגן: Love AnyTime. המשאית אף הוקדשה השנה להכרה בחברי וחברות הקהילה בקרב בנות ובני גיל הזהב, ולצידה צעדה קבוצה של עובדי החברה מישראל עם עמיתים מחו"ל, שהגיעו ארצה במיוחד לכבוד המאורע.

עופרה פיינמסר, מנכ"לית גיליאד ישראל אמרה כי "ההחלטה להשתתף במצעד הגאווה זו השנה השנייה, מבטאת את הרוח של גיליאד העולמית והחברה משתתפת במצעדי גאווה גם בערים נוספות ברחבי עולם".

עופרה פיינמסר / צילום: סיון פרג'
 עופרה פיינמסר / צילום: סיון פרג'

יקי ודמני שואב השראה מג'וליאני

יקי ודמני, לשעבר מנכ"ל קופיקס, מחזק את המרוץ שלו לראשות עיריית רעננה, כאשר כעת מעטרים את הכניסות לעיר שלטי חוצות בדמותו.

במארס האחרון פרש ודמני מתפקידו כמנכ"ל קופיקס בתום 8 חודשים בלבד בתפקיד, וזאת על רקע כניסתה של חברת רמי לוי לשותפות ברשת. זמן קצר אחר כך הוא העלה פוסט בפייסבוק, בו הוא מכריז רשמית על כוונתו לרוץ לראשות העירייה, בבחירות שיתקיימו בעוד כחצי שנה. לודמני, תושב העיר מזה 36 שנים, אין ניסיון פוליטי. בתום קריירה צבאית בת 20 שנה, הוא כיהן כמנכ"ל אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל, כמנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה וכמנכ"ל רשת אייס, כמנכ"ל טמפו וכסמנכ"ל המכירות והלוגיסטיקה של עלית. פרידתו מקופיקס הייתה כרוכה גם בפרידה מתנאי העסקה מפנקים שהוערכו על-ידי החברה בעד ל-2 מיליון שקל לשנה. בשיחה עם "גלובס" אמר ודמני (66) שניהול עיר מבחינתו, הוא ניהול חברה ציבורית לכל דבר. הוא ציטט את רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק, שאמר כי הוא שם לעצמו עיקרון לנהל עיר בדיוק כמו עסק. לשאלה מדוע אין רבים שבוחרים בכיוון זה, השיב ודמני כי "זו שאלה טובה. כנראה שאנשי עסקים מתבסמים בשכר ובבונוסים ורואים בעשייה כזו משהו פוליטי".

● ובנימה אישית איך זה לראות את התמונות שלך בכניסות לעיר?

"אלה כללי המשחק".

יקי ודמני / צילום: אבי שאולי
 יקי ודמני / צילום: אבי שאולי

משלחת של מדיוונד הישראלית הגיע לגוואטמלה כדי לסייע לנפגעים / גלי וינרב

משלחת רפואית ישראלית הגיעה היום (א') לגוואטמלה, שם מתמודדים כוחות ההצלה והרפואה המקומיים עם תוצאות התפרצות הר געש, שהביאה למותם של מעל מאה אנשים ולפציעתם של מאות. משלחת החילוץ מטפלת בכוויות של הנפגעים, בעוד עין אחת פקוחה לכיוון ההר, שעדיין מעלה עשן וישנו חשש שישוב ויתפרץ.

שוק ההון התעניין בהר הגעש בשבוע האחרון בעיקר משום שהוא נמצא סמוך לתחנת כוח של חברת אורמת (אשר בינתיים הצהירה כי פעילותה אינה בסכנה). בסוף השבוע, שמה של חברה ישראלית נוספת נקשר באירוע: מדיוונד, המספקת תרופות חדשניות נגד כוויות.

הר הגעש שהתפרץ של גואטמלה היה אחד הקטלניים ביותר בעשורים האחרונים, משום שהתפרצה ממנו לא רק לאבה אלא גם עננים סמיכים של גז לוהט המכונים "זרם פירוקלסטי". העננים הללו מהירים מאוד, וגם חמים מאוד - כאלף מעלות. מפגש ישיר עם ענן כזה הוא בדרך כלל קטלני. מפגש יותר מרוחק עדיין משאיר כוויות חריפות.

המוצר של מדיוונד מאפשר להסיר רקמה מתה מהעור ללא ניתוח, וכך להקל על הריפוי או להכין את המקום להשתלת עור (תהליך שנקרא "הטריה"). במוצר של החברה רלוונטי במיוחד בעתות אסון כאלה, כי הוא מחליף ניתוח שדורש רופא מומחה, ומהווה צוואר בקבוק לטיפול. בשיטה של מדיוונד, תהליך ההטריה יכול להיעשות בבת אחת לכל החולים על ידי צוות רפואי בשטח (אחיות או פרמדיקים). המשחה שפיתחה החברה מצמח האננס, יכולה לפעול היטב להטריית פצעים בתנאי שטח כפי שהיא פועלת בתוך בית החולים.

בנובמבר 2015 סייעה מדיוונד במסגרת משלחת הומניטרית גם לטיפול בנפגעים ברומניה, לאחר שריפת ענק שפרצה במועדון לילה בבוקרשט, באחד מהאסונות הכבדים ביותר שידעה רומניה בשנים האחרונות. במהלך שלושה ימים, טופלו כ-40 נפגעים באמצעות ה-NexoBrid.

גל כהן, מנכ"ל מדיוונד, מסר כי: "נשמח לשתף פעולה עם מדינות נוספות וסוכנויות בינלאומיות שונות כחלק מהיערכותם לאירועים רבי נפגעים, ושמחים שביכולתנו לסייע למשלחת הישראלית בגוואטמלה".

גל כהן / צילום: אילן בשור
 גל כהן / צילום: אילן בשור

ענת מילוסלבסקי כחלון - מנכ"לית אופל ישראל

ענת מילוסלבסקי כחלון מונתה למנכ"לית אופל ישראל. קודם למינוי שימשה מילוסלבסקי כחלון (46) כסמנכ"לית בחברת קרסו מוטורס, כמנהלת מותג הרכב רנו, ושימשה כמנהלת חטיבת יונדאי בחברת כלמוביל.

מילוסלבסקי כחלון תחליף בתפקיד את חזי שייב שכיהן שנתיים וממשיך בתפקיד בקבוצת שלמה ברומניה. אסי שמלצר יו"ר קבוצת שלמה, מסר כי "אני מאמין שענת תיקח את המותג למקום הראוי והנכון ברמת מיצוב המותג ומכירותיו. אני מודה למנכ"ל היוצא חזי שייב ומאחל לו בהצלחה בהמשך דרכו".

ענת מילוסלבסקי כחלון / צילום: מיטל קופל
 ענת מילוסלבסקי כחלון / צילום: מיטל קופל