הוארך מעצר בכיר במ' הביטחון החשוד במרמה של עשרות מ' ש'

מעצרו של החשוד, יובל שרעבי, הוארך עד ליום שישי הקרוב • עניינה של הפרשה, חשד להוצאה במרמה של עשרות מיליוני שקלים ממשרד הביטחון וצה"ל על ידי בכיר במשרד הביטחון וקבלנים המבצעים עבודות תשתית בצה"ל ובמשרד הביטחון

משטרת התנועה / צילום: תמר מצפי
משטרת התנועה / צילום: תמר מצפי

חשד לפרשת שחיתות חדשה, הפעם במשרד הביטחון. מעצרו של יובל שרעבי, בכיר במשרד הביטחון שנעצר היום, הוארך על ידי ביהמ"ש השלום בראשון לציון (השופט גיא אבנון) ב-4 ימים עד לתאריך 15.6.18. בנוסף הוארך מעצרו של הקבלן חיים טורג'מן החשוד במתן שוחד לשרעבי.

לשרעבי מיוחסות מגוון עבירות לרבות, קבלת שוחד, סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון, זיוף בידי עובד ציבור.

לפי הידוע ל"גלובס", היחידה לאכיפה כלכלית במשטרת ישראל (יאל"כ), אליה הועברה החקירה, מנהלת בימים אלה חקירה של פרשייה הקשורה בממשק בין משרד הביטחון ובין קבלני ביצוע של המשרד. בנוסף, בודקת יאל"כ בשיתוף עם המלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) חשדות ביחס לבכיר, לתרמית לכאורה שהתבצעה, במסגרת שירותים המוענקים למשרד הביטחון.

עניינה של הפרשה, שרוב פרטיה מצויים בעירפול חקירתי, היא חשד להוצאה במרמה של עשרות מיליוני שקלים ממשרד הביטחון וצה"ל על ידי בכיר במשרד הביטחון וקבלנים המבצעים עבודות תשתית בצה"ל ובמשרד הביטחון, ככל הנראה במסגרת הסכמי מסגרת שנעשו עם קבלנים אלה.

במסגרת החקירה נעצר בשעות הבוקר חשוד אחד לחקירה באזהרה, ועוכבו 3 נוספים; וזאת, לאחר שבמשטרה נאספו ראיות אשר העלו חשדות לכאורה במעורבות כאמור במספר רב של עבירות כאשר העיקריות שבהן, שוחד, מרמה והפרת אמונים.

יצוין, כי במהלך החקירה המתנהלת באופן גלוי וסמוי כשנה, נחשף לכאורה שיתוף פעולה בין בכיר במשרד הביטחון, לבין קבלנים. החשודים, הוציאו על פי החשד במרמה עשרות מיליוני שקלים מהצבא לאורך שנים, על ידי דרישות תשלום עבור עבודות שלא בוצעו או בוצעו בחלקן.

הבכיר יש לציין, הושעה ממשרד הביטחון ביולי 2017 לאחר שנחקר במשטרה והוחזר לעבודתו במהלך חודש אוגוסט/ספטמבר 2017, כאשר במקביל ממשיכה להתנהל חקירת מלמ"ב.

בהמשך לחקירת מלמ"ב, הושעה הבכיר פעם נוספת, הפעם בחודש ינואר השנה ומאז, לא חזר לעבודתו במשרד הביטחון.

עוד עלה על פי החשד, כי הבכיר דיווח על היקפי עבודה לא כפי שבוצע בפועל על מנת להגדיל את רווחיהם של הקבלנים, תוך שהוא מסתיר ממשרד הביטחון את היקף העבודות שבוצעו או את סוג הפעילות וכמות המוצרים שנופקו בפועל.

לפי מה שעלה בדיון בהארכת מעצרו של הבכיר, ישנם עוד פעולות חקירה רבות לבצע וכן לחקור מספר רב של מעורבים בפרשה.

לפי השופט אבנון, חומר החקירה מבסס חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. במצב דברים זה ובהסכמת החשוד ובא כוחו הורה השופט אבנון על הארכת מעצרו.

לאחר דיונו של יובל שרעבי, הובא להארכת מעצר, הקבלן חיים טורג'מן, החשוד, בין היתר, בעבירות של מתן שוחד, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע.

טורג'מן, ללא עבר פלילי, אשר עובד כקבלן משנה בעבודות חשמל אצל מספר קבלנים מוכרים בארץ, חשוד כי נתן שוחד לבכיר משרד הביטחון שרעבי.

טורג'מן נחקר מייד עם הגעתו ליאל"כ, תוך שבבוקר ביצעה היחידה החוקרת חיפושים ככל הנראה בביתו ביישוב באזור טבריה. בעקבות האיפול החקירתי, לא ברור מתי הועבר השוחד והאם מדובר במספר מקרים. עוד יצוין, כי המשטרה לא הייתה מוכנה למסור האם מתוכננים מעצרים נוספים בפרשה. מעצרו של טורג'מן הוארך עד ליום רביעי.

עוה"ד עופר סבו ועופר טל, באי כוחו של חיים טורג'מן מסרו בתגובה: "החשוד מכחיש כל קשר לפרשה, לא נתן שוחד ולא קשר עם אחרים".