שוברי קופות: הגברות הפתיעו וכבשו את הפסגה עם "אושן 8"

"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" הודח מהמקום הראשון לאחר שבועיים לטובת קומדיית השוד החדשה • הפתעה נוספת בחמישייה הגיעה מכיוון של סרט אימה חדש ומדובר

"אושן 8" / תמונה באדיבות: טוליפ אנטרטיינמנט
"אושן 8" / תמונה באדיבות: טוליפ אנטרטיינמנט

אחרי שבועיים בהם נהנה בפסגת הטבלה בעיקר בזכות חוסר בתחרות אמיתית על לב הצופים, "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" הודח מהמקום הראשון על-ידי "אושן 8", הגרסה הנשית למותג סרטי השודים הפופולרי מתחילת האלף, "אושן 11".

הסרט החדש, בכיכובן של צוות שחקניות מרהיב שכולל את סנדרה בולוק, קייט בלאנשט, ריהאנה, אן הת'וואי והלנה בונהאם קרטר, זכה לביקורות חיוביות ועקף את הציפיות הכלכליות מהפתיחה שלו. "אושן 8" המשעשע, שבארץ ייצא רק בשבוע הבא, גרף בארה"ב 41 מיליון דולר שהפכו ל-54 מיליון יחד עם השווקים החיצוניים. אלה אמנם לא מספרי פתיחה של "סולו" או "דדפול 2", אבל מתקציב מרוסן של 70 מיליון דולר, אפשר להגיד בשלב הזה שהסרט הוא הצלחה, ובעיקר שוב מייצר זריקת עידוד לסרטי המשך ואתחולים בגרסאות נשיות, אחרי הנפילה הכואבת של "מכסחות השדים" לפני שנתיים.

"סולו" ירד למקום השני אחרי שצבר 15 מיליון דולר בסוף השבוע, וכעת רווחיו מכל השווקים עומדים על 313 מיליון דולר בשבוע השלישי, כך שבשלב זה אפשר לומר שגם אם יכסה את כל הוצאותיו, זה לא יהיה במספרים גדולים מדי. אמנם סבירות גבוהה ש"אושן 8" לא ימשיך למקום הראשון גם בשבוע הבא, אבל זה לא אומר ש"סולו" הוא שיחליף אותו. אפשר כבר מעכשיו להמר שאת המקום הראשון של שבוע הבא ייקח "משפחת סופר-על 2", סרט האנימציה החדש של פיקסאר.

למקום השלישי בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע הגיע, כצפוי, "דדפול 2", שירד מקום אחד בדירוג משבוע שעבר. גיבור העל של מארוול ואולפני פוקס הוא כבר בשבוע הרביעי שלו נחשב כאחד מלהיטי השנה, ולשמו נזקפים 656 מיליון דולר בהכנסות מרחבי העולם.

בשונה מהשבועות האחרונים, "הנוקמים: מלחמת האינסוף" איננו זה שרודף את "דדפול 2" בטבלה, אלא כניסה חדשה ומפתיעה לא פחות מ"אושן 8" - מדובר בסרט האימה "Hereditary" שזכה לתגובות נלהבות בפסטיבל SXSW והפך לסרט האימה המדובר של השנה, ממש כמו "תברח" ו"זה" בשנה שעברה. הסרט גרף 13 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, כבר עוקף את התקציב שלו העומד על 10 מיליון, והפך לפתיחה החזקה ביותר של בית ההפקות המהולל A24, זה שהביא לנו את "ליידי בירד" וזוכה האוסקר "אור ירח".

כבר בשלב הזה מתחילים להתלחש על אופק האוסקר של הסרט, בעיקר בגזרת התסריט (בו זכה "תברח" בשנה שעברה) והשחקנית הראשית טוני קולט.

"הנוקמים: מלחמת האינסוף" לא עזב את העשירייה גם בשבוע ה-7 שלו (הוא הסרט הוותיק ביותר בעשירייה), אלא התמקם במקום החמישי. מפלצת הכסף של דיסני-מארוול אמנם לא עברה את רף 2 המיליארד כפי שחזו שתעשה השבוע, אבל מכיוון שיש לה רק עוד כ-500 אלף דולר כדי להגיע לשם, כנראה שזה יקרה בימים הקרובים. הסרט ניצב במקום ה-4 בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים ברווחים כלל עולמיים, וכנראה שיעקוף את "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" בדרכו למקום השלישי. בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים בארה"ב, הוא נמצא במקום ה-5, אך קשה להאמין שיצליח לעקוף את "טיטניק".

אחרי "אושן 8" ו"Herediatry", הסרט החדש הבא בטבלה הוא מותחן האקשן "מלון ארטמיס" שאכזב עם 3 מיליון דולר שהציבו אותו רק במקום ה-8. 

"עולם היורה: נפילת הממלכה", סרט ההמשך האיום ונורא ללהיט מ-2015, אמנם עוד לא יצא בארה"ב אך כבר טבל בכמות מרשימה של שווקים חיצוניים, ועוד לפני בכורתו האמריקאית נזקפים 150 מיליון דולר של הכנסות לשמו. בעוד כשבועיים, כשייצא בארה"ב, כנראה ידיח את "משפחת סופר על 2" מהמקום הראשון, אבל נצטרך לחכות ולראות בהמשך.

5 הסרטים המכניסים ביותר בארה"ב לשנת 2018, נכון ל-12 ביוני:
1. "הפנתר השחור" (699 מיליון דולר)
2. "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (655 מיליון דולר)
3. "דדפול 2" (279 מיליון דולר)
4. "מקום שקט" (185 מיליון דולר)
5. "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" (177 מיליון דולר)

5 הסרטים המכניסים ביותר ברחבי העולם לשנת 2018, נכון ל-12 ביוני:
1. "הנוקמים: מלחמת האינסוף " (1.9 מיליארד דולר)
2. "הפנתר השחור " (1.3 מיליארד דולר)
3. "דדפול 2" (656 מיליון דולר)
4. "שחקן מספר אחת " (580 מיליון דולר)
3. "מבצע הים האדום" (579 מיליון דולר)