פייסבוק ענתה ב-450 עמודים על שאלות מחוקקים שלא נענו

מדובר בשאלות שלא נענו בזמן אמת במהלך השימועים לצוקרברג, ובשאלות נוספות שהוגשו לפייסבוק בעקבות השימועים • המסמכים שפורסמו כעת לא מחדשים הרבה, למרות אורכם

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

במהלך שני השימועים של מנכ"ל פייסבוק  מארק צוקרברג בפני מחוקקים אמריקאים שנערכו בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, התשובה "הצוות שלי יחזור אליך עם פרטים" נשמעה שוב ושוב מפיו של צוקרברג. כעת פייסבוק מקיימת את הבטחתו ומפרסמת כ-450 עמודים בהם תשובות ליותר מ-2,000 שאלות של מחוקקים. השאלות כוללות כאלה שלא נענו בזמן אמת במהלך השימועים, ושאלות נוספות שהוגשו לפייסבוק בעקבות השימועים.

המסמכים האלה לא מחדשים הרבה, למרות אורכם. רבות מהתשובות מצביעות על חומרים שהרשת החברתית כבר פרסמה בעבר, או חוזרות על הצהרות שהחברה כבר נתנה. במקרים אחרים פייסבוק ענתה לשאלות בצורה מתחמקת. לדוגמה, בתשובה לשאלה האם ניתן להשתמש בשיטת פרסום המודעות הממוקדות של פייסבוק כדי להדיר קהלים מסוימים, פייסבוק ענתה כי לא ניתן לכוון מודעה מסוימת לקהל משתמשים לפי מאפיין של גזע, אלא לפי זיקה תרבותית של המשתמש, והתעלמה מכך שזו פרקטיקה שעלולה להביא לתוצאה זהה.

עם זאת, פייסבוק בכל זאת שפכה אור על מספר מצומצם של נושאים במסמכים. למשל, בתשובה לשאלה האם פייסבוק מייצרת "פרופיל צללים" ועוקבת גם אחר אנשים שלא רשומים לשירות, החברה טענה כי אינה יוצרת פרופילים כאלה. היא הוסיפה כי היא עשויה להראות פרסומות גם למי שאינו רשום לפלטפורמה כשהוא מבקר בה, או להציג בפניו מודעה שמעודדת אותו להירשם לפייסבוק.

פייסבוק גם סיפקה אינפורמציה לגבי סוג הדאטה שהפלטפורמה אוספת - בין היתר היא אוספת מידע על "סוגי התנהגות" במכשירים, למשל אם חלון פועל ברקע או בפרונט, תנועות עכבר (בעזרתן היא מבדילה בין בני אדם לבוטים) ועוד.

לשאלה האם פייסבוק תרחיב את הגנות ה-GDPR למשתמשים בארה"ב, החברה ענתה כי "ההגדרות שפייסבוק מאפשרת כחלק מה-GDPR זמינים למשתמשים בכל העולם".