הבנקים נגד אינטרנט זהב: דורשים אספה לאישור הרחבת הדירק'

אינטרנט זהב מתנגדת להצעת הבנקים להרחיב את דירקטוריון החברה לתשעה חברים, כאשר חמישה מתוכם ימונו ע"י הבנקים • הבנקים דורשים שתוך 21 יום תכונס אספת בעלי המניות של החברה

הבנקים הנושים ביורוקום מגבירים את הלחץ על מנת להשתלט על דירקטוריון אינטרנט זהב, בעלת השליטה בבזק. בסוף השבוע שלחו שלושת המנהלים המיוחדים ביורוקום (עורכי הדין של הבנקים הנושים בחברה הנמצאת בפירוק) מכתב אל אינטרנט זהב, ובו הם דורשים כי תוך 21 יום תכונס אספת בעלי מניות של החברה, שהיא הנכס המרכזי של יורוקום, לצורך הצבעה על מינוי חמשת הדירקטורים החדשים שהם מציעים.

דרישה זו מגיעה לאחר שלפני מספר ימים אינטרנט זהב, בניהולו של דורון תורג'מן, הודיעה לבית המשפט כי היא מבקשת להצטרף כצד לבקשת הבנקים למנות 5 דירקטורים חדשים ולהרחיב את דירקטוריון החברה לתשעה חברים. בהודעה לבית המשפט רמזה אינטרנט זהב כי היא אינה מוצאת לנכון להרחיב את מספר חברי הדירקטוריון משש כיום לתשע, כפי שמציעים הבנקים. דיון בנושא אמור להיערך ביום רביעי הקרוב בבית המשפט, אלא שבינתיים הבנקים מגבירים את הלחץ ודורשים במקביל כינוס אספת בעלי מניות לצורך אישור המהלך. בנוסף מבקשים הבנקים שבאסיפה יידונו הדרכים כיצד החברה תעמוד בחוק הריכוזיות (לפי חוק הריכוזיות על החברה "לקפל" שכבה בפירמידה שלה באמצעותה היא מחזיקה בבזק).

הבנקים מבקשים למנות כדירקטורים את יובל ברונשטיין, לשעבר מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אילן כהן יו"ר קבוצת הדקה ה-90, עו"ד גלעד שר, לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה, עו"ד משה לוסקי ועו"ד יהל שחר, לשעבר מנכ"ל סאני. במקביל, אמורים לעזוב את דירקטוריון החברה יוסף אלוביץ, אחיו של שאול אלוביץ, ופליקס כהן, לשעבר סמנכ"ל הכספים של יורוקום. אלא שכאמור, גם אחרי עזיבתם דירקטוריון החברה יהיה מנופח יותר, ויכלול 9 חברים, וזאת על אף שמדובר בחברה שפעילותה היא החזקה בחברה השולטת בבזק.

החלטת הבנקים להשתלט על הדירקטוריון נבעה על רקע מהלכים שמקדם תורג'מן למכירת מניות החברה בחברת בי קום - החברה השולטת בבזק. הבנקים הנושים של יורוקום רוצים להיות מעורבים במכירת הנכס המרכזי המשועבד להם בשרשור, ולכן מבקשים להשתלט על דירקטוריון החברה.