ערך שלישי: חשיפת כשלים ועוולות

אנחנו רוצים להוביל לשינויים ארוכי טווח, לאפשר צמיחה וחיים טובים יותר, להגדיל את הפריון של המשק הישראלי ולהצמיח את הכלכלה

"גלובס"
"גלובס"

אנחנו רוצים להוביל לשינויים ארוכי טווח, לאפשר צמיחה וחיים טובים יותר. "גלובס" רוצה להגדיל את הפריון של המשק הישראלי, להצמיח את הכלכלה. ורק אם נדע לשאול את השאלות הנכונות, ולא להירתע - יהיו מי שיבינו שהם צריכים לספק תשובות. כך, נחולל אימפקט אמיתי בחברה הישראלית.

פרויקט דגל בהקשר הזה הוא פרויקט ישראל ‭ 2048שהשקנו השנה. מטרתו: הצגת נקודת מבט ריאלית בנוגע להיעדרה של מדיניות ברורה לטווח ארוך במדינת ישראל. אנו מאמינים שבאמצעות טיפול עומק חוזר ונשנה בסוגיה, "גלובס" יצליח להוביל שינוי בשיח ובכך, לשרת את הציבור כולו ובוודאי את המגזר העסקי, שזקוק לתכנון טווח ארוך כאוויר לנשימה. הפרויקט אשר הוצג לראשונה במושב ייעודי בוועידת ישראל לעסקים, הפך למדור קבוע בעיתון.

דוגמה נוספת היא תאונות העבודה באתרי בנייה. בישראל יש פי שניים הרוגים ופצועים מתאונות עבודה לעומת מרבית מדינות ה־‭.OECD‬ אנחנו יודעים שהנושא אינו פופולרי. מה לעשות, רובנו לא עובדים באתרי בנייה ולא מכירים את אלו שכן. עם זאת, מתוקף תפקידנו, ובהמשך לעבודה עיתונאית חשובה שעשו גם כלי תקשורת נוספים בישראל, אנו מרגישים צורך לשים את הנושא החשוב הזה במרכז השיח. ולכן, בוועידת הנדל"ן האחרונה הפנינו זרקור למחיר הדמים של תאונות העבודה ולייצר שיח אפקטיבי בין כול בעלי העניין בוועידה.

לצורך המחשת הסוגיה ועוצמתה בחרנו לנהל על כך דיון במליאה המרכזית וגם ליצור מייצג לזכר קורבנות תאונות העבודה. משתתפי הוועידה לא נותרו אדישים למיצג אשר שותף גם ברשתות החברתיות. הייתה זו הפעם הראשונה, למיטב ידיעתנו, שמושב בוועידה, ובוודאי מושב מליאה, הוקדש לנושא.

מערכת "גלובס" מבקשת ליצור שיח בין כול בעלי העניין בתחום, שמתוכו תיוולד תוכנית פעולה לקביעת הגדרות ברורות של תחומי סמכות ואחריות, שיובילו לצמצום ההרג באתרי הבנייה. אנו מתכווננים לכך שבדוח האמון הבא נוכל לספר לכם מה עוד עשינו לשם כך ואנו תקווה גם להציג תוצאות.