ערך שביעי: "גלובס" יפעל להנגשת הכלכלה לקהלים נוספים השותפים בעשייה העסקית

אנו רוצים להנגיש את הכלכלה, מושגיה ועולמה ליותר קוראים: להרחיב את המועדון קהלים נוספים על ידי שימוש בשפה ברורה ומובנת

"גלובס"
"גלובס"

כדי שהמשק יצמח, צריכים להצטרף למעגל העבודה והכלכלה עוד אנשים. כדי שעיתון יצמח - צריכים לקרוא אותו עוד קוראים. כדי ששני התנאים הללו יתמלאו - אנשים צריכים להפסיק לפחד מכלכלה. לא להסתכל עליה כדבר מופלא שאינם יכולים לחדור אל סודותיו.

בדיוק בגלל זה אנו רוצים להנגיש את הכלכלה, מושגיה ועולמה - ליותר קוראים. "גלובס" המתחדש רוצה להרחיב את המועדון לקהלים נוספים על ידי שימוש בשפה ברורה ומובנת, שתהיה בהירה גם אך לא רק לבוגרי הפקולטות למנהל עסקים בשיקגו.

למשל, בחודש מארס האחרון פרסמנו כתבה שהבהירה ופישטה לקוראינו את המשמעות האמתית של נתוני האבטלה הנמוכים והסבוכים, והראינו איך נתון של ‭ 3.7%‬ אבטלה אפשרי גם כאשר כמעט ‭ 40%‬ מהאוכלוסייה אינם עובדים. דוגמה נוספת מינואר 2018 היא סדרת הכתבות שפרסמנו, שחשפה את טעויות המדידה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, וזכתה להד תקשורתי אדיר בכל כלי התקשורת. לא רק חשפנו את המידע, אלא פישטנו אותו באופן שאיפשר לכל אחד להבין לעומק עניין מורכב שמשפיע על החיים של כולנו.

לכן עם הזמן תראו יותר ויותר כיצד לצד פרשנויות עמוקות יהיו גם "מילוני מונחים" קלים לעיכול. לצד סיפורים פתלתלים תהיה גם תמצית מהימנה ופשוטה. כמו בכל אחד מהסעיפים, הדרך להגשמה עוד ארוכה, אבל אנחנו יכולים כבר להצביע על צעד קטן בדרך.