ערך תשיעי: "גלובס" יפעל לקידום עקרון הדמוקרטיה האחראית

אם ניזכר בפייק ניוז ובניסיונות השתלטות על התקשורת נבין שלא פשוט להיות אזרח מעודכן • אנחנו ב"גלובס" מאמינים באזרחים מעודכנים ומיודעים. הידע בידי האזרחים הוא הבסיס לתפקוד תקין וטוב של דמוקרטיה. אזרח אחראי הוא אזרח שיודע מה קורה סביבו

"גלובס"
"גלובס"

איך מדינה יכולה להיות טובה יותר לאזרחיה? כדי להתקדם לכך היא צריכה קודם כול שאזרחיה יידעו מה לדרוש ממנה. מה לצפות ממוסדות המדינה ומנבחריה, על אילו ערכים להיאבק ואיזו מציאות ליצור.

כדי שזה יקרה האזרחים צריכים לדעת מה קורה. נשמע פשוט, בטח כשאנחנו חיים בעידן הקרוי "עידן המידע". אבל מידע הוא לא בהכרח ידע, והוא לא בהכרח מה שמאפשר לנו להפריד עובדות מסיפורים ואמיתות משקרים. תיאוריה כלכלית של תומס גראשם האנגלי מהמאה ה־‭,16‬ אומרת כי "כסף רע מחליף כסף טוב". אפשר לומר במידה רבה כי "מידע רע מחליף מידע טוב" ובעידן השמועות בווטסאפ וברשתות החברתיות, זה קורה יותר ויותר - ומהר הרבה יותר. אם נוסיף לכך את הפייק־ניוז ואת ניסיונות השתלטות האינטרסים על התקשורת - נבין שלא פשוט להיות אזרח מעודכן, היודע להבחין בין טוב לרע.

אנחנו ב"גלובס" מאמינים בחשיבותם של אזרחים מעודכנים ומיודעים. הידע הזה בידי האזרחים הוא הבסיס לתפקוד תקין וטוב של דמוקרטיה. אזרח אחראי הוא אזרח שיודע מה קורה סביבו, וכזה המשתמש בידע הזה כדי להשפיע על עתידו ועל עתיד סביבתו.

ככלי תקשורת במדינה דמוקרטית, אנו רואים זאת כחובתנו לקדם ולבסס את זכותם ואחריותם של אזרחי ישראל לרכוש ידע כזה.