דסק"ש: בוחנים אפשרות למכירת מניות שופרסל בשווי 560 מ' ש'

דיסקונט השקעות שבשליטת אדוארדו אלשטיין מנצלת את הזינוק בשווי החברה-הבת שופרסל לצורך שיפור נזילותה • עפ"י הערכות, הכוונה היא למכור כ-10% ממניות שופרסל, אך היקף המכירה יהיה תלוי בביקושים שיזרימו המוסדיים במסגרת המכרז ובמחיר שיוצע

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, כנס שוק ההון \ צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי, כנס שוק ההון \ צילום: איל יצהר

חברת דיסקונט השקעות  (דסק"ש), שבשליטת אדוארדו אלשטיין, מנצלת את הזינוק בשווי החברה-הבת שופרסל  לצורך שיפור נזילותה. הערב (ב') דיווחה דסק"ש לבורסה כי דירקטוריון החברה הנחה את הנהלתה לבחון אפשרות למכירת מניות שופרסל בדרך של הליך מכרזי למשקיעים מסווגים על מחיר מניית שופרסל שתימכר על-ידי החברה.

החלטת הדירקטוריון בדבר המכירה כאמור היא על רקע שאיפתה של דסק"ש לשפר את יחס המינוף שלה ולשפר את גמישותה הפיננסית. בדסק"ש ציינו כי ייתכן שעם השלמת המכירה היא תחדל מלשלוט בשופרסל ותישאר רק בעלת החזקה משמעותית בה. במקרה כזה תחדל דסק"ש מלאחד בדוחותיה הכספיים את דוחותיה הכספיים של שופרסל.

דסק"ש מחזיקה כיום ב-50.1% ממניות שופרסל בשווי של 2.8 מיליארד שקל. השווי של שופרסל כולה בבורסה עומד על 5.6 מיליארד שקל. משמעות ההודעה היא כי בכוונת דסק"ש למכור יותר מ-5% ממניות שופרסל שברשותה. על-פי הערכות בשוק, הכוונה היא למכור כ-10% ממניות שופרסל בשווי של כ-560 מיליון שקל, אולם היקף המכירה יהיה תלוי בביקושים שיזרימו המוסדיים במסגרת המכרז ובמחיר שיוצע עבור המניות הנמכרות.