P&G: להגביר את הגיוון המגדרי בשרשרת יצירת הפרסום והתוכן

החברה מנצלת את הבמה המרכזית של ענף הפרסום - פסטיבל "אריה הזהב" של קאן - כדי להכריז על סדרת שיתופי-פעולה שמטרתם להגביר את הגיוון המגדרי • חתמה בין היתר על שיתופי-פעולה עם חברות המדיה והבידור של קווין לטיפה וקייטי קוריק

פרוקטר אנד גמבל / צילום: רויטרס - John Sommers
פרוקטר אנד גמבל / צילום: רויטרס - John Sommers

פרוקטר אנד גמבל מנצלת את הבמה המרכזית של ענף הפרסום - פסטיבל "אריה הזהב" של קאן - כדי להכריז על סדרת שיתופי-פעולה שמטרתם להגביר את הגיוון המגדרי לכל אורך שרשרת יצירת הפרסום והתוכן.

החברה התקשרה עם חברות ואושיות מתחומים מדיה ופרסום, שאמורים להזריק לתוך מערכת יצירת התוכן התקשורתי תוספת נוכחות נשית בשלבי העשייה של התוכן, כמו גם תיאורים מדויקים ואמיתיים בדרך שבה מוצגות נשים במדיה. בין השותפויות עליהן הכריזה פרוקטר נמנות חברות המדיה והבידור של קווין לטיפה וקייטי קוריק. 

לכאורה ניתן היה לחשוב כי פרוקטר מנצלת את הגל התקשורתי של קמפיינים להעצמה נשית. אלא שהחברה נמצאת כבר שנים ארוכות בחוד החנית של  המפרסמים שפועלים להגוונה בפרסום ושוויון מגדרי. וזה באל לידי ביטוי לא רק בשפה התקשורתית של החברה אלא גם בקווי מוצרים. התפישה של פרוקטר היא של "נשים אמיתיות" שמטרתה לעודד את הנשים להיות מי שהן.

"כשהמוחות הכי יצירתיים בעולם מתכנסים כדי לחגוג את היצירתיות, אנחנו מחויבים לעשות את חלקנו באמצעות פעולות משמעותיות לקידום השוויון המגדרי בפרסום, במדיה ובצנרת היצירתית בחמש השנים הבאות", אומר מרק פריצ'רד, מנהל מותגים ראשי בפרוקטר אנד גמבל. "אנחנו גם יודעים שאף חברה לא יכולה לעשות את זה לבד, כך שאנחנו מקווים שניתן השראה לאחרים להיות סוכני שינוי כדי להאיץ את התנופה".

"שוויון מגדרי טוב לחברה ולעסקים", אומר פריצ'רד. "לכמה מהמותגים של פרוקטר אנד גמבל עם הביצועים הטובים ביותר יש את הקמפיינים עם השוויון המגדרי הרב ביותר - Always Like a Girl SKII Change Destiny ,Olay Live Fearlessly... וגם טייד, אריאל, Dawn ו-Swiffer שמראים גברים שמשתתפים בנטל במטלות הבית. זה ברור שקידום שוויון מגדרי הוא לא רק כוח לטובה, הוא כוח לצמיחה".

מהנתונים שמוסרת פרוקטר אנד גמבל עולה כי נשים ונערות מתוארות באופן לא מדויק או שלילי ב-29% מהפרסומות ותוכניות המדיה. למרות שפרסומות המציגות שוויון מגדרי תורמות לגידול במכירות ב-26% יותר מפרסומות 'רגילות'. עוד עולה מהנתונים כי נוכחות נשים בתוך עולם הניהול של יצירת התוכן רחוקה מלעלות בקנה אחד עם חלקן של נשים באוכלוסייה: נשים מהוות רק 32% ממנהלי השיווק הראשיים, 33% ממנהלי הקריאייטיב הראשיים ורק 10% מבמאי הפרסומות.

כדי לטפל בבעיות האלה, פרוקטר אנד גמבל קראה לשאיפה להשיג תיאורים מדויקים וחיוביים ב-100% של נשים בפרסום ובמדיה, שייתמכו על-ידי ייצוג שווה של נשים וגברים בשרשרת האספקה היצירתית. פרוקטר אנד גמבל מובילה סדרה מקיפה של פעולות כדי למלא את חלקה בבנייה, הזנה וחיבור של צנרת של כישרונות נשיים מגוונים להזדמנויות בפרסום, מדיה ותוכן כפתרון מערכתי. מתוך הכרה בחשיבות של השתתפות מלאה של הענף, החברה עובדת עם תנועת #SeeHer של איגוד המפרסמים הלאומי (ANA) ויוזמות אחרות בענף, כולל UN Women Unstereotype Alliance, כדי להזמין מפרסמים, סוכנויות ומפתחי תוכן אחרים לחולל שינוי בכל סביבת הפרסומות.

כאמור, פרוקטר אנד גמבל מאשררת את המחויבות שלה להובלת שינוי ומודיעה על שותפויות עם גורמים מובילים בענף, ביניהם חברת ההפקה The Queen Collective של קווין לטיפה, חברת המדיה Katie Couric Media, ארגון free the bid ועוד.

קווין לטיפה, שהחברה שלה אמורה לעבוד לצד פרוקטר אנד גמבל, מסרה: "אני בתעשיית הבידור עשרות שנים, ואני יודעת שהצגת נשים - במיוחד נשים לא לבנות - באופן אמיתי מצריכה צוות מגוון לפני ומאחורי המצלמה. כשיש לנו נשים מרקע מגוון מאחורי המצלמה, אנחנו מספרים סיפורים עם תובנות חדות יותר ויותר כנות שמהדהדות עמוק יותר אצל אנשים".