הכול ב-10 שקלים: ענקית הקמעונאות דייסו יפן מגיעה לישראל

בשלב הראשון צפויות להיפתח ביולי 3 חנויות, באשדוד, ברעננה ובראשון-לציון, בגודל ממוצע של כ-500 מ"ר • לתפקיד מנכ"ל הרשת בישראל מונה עוזי בניטה

דייסו יפן / צילום: SHUTTERSOCK
דייסו יפן / צילום: SHUTTERSOCK

בעוד כשבועיים תפתח את שעריה החנות הראשונה של ענקית הקמעונאות היפנית דייסו בישראל ותנסה להביא בשורה צרכנית: מוצרים במחיר אחיד של כ-10 שקלים. מדובר בקמעונאית שמוכרת מגוון אקססוריז ומוצרים לבית.

בשלב הראשון צפויות להיפתח בישראל 3 חנויות בגודל ממוצע של כ-500 מ"ר. לתפקיד מנכ"ל הרשת בישראל מונה עוזי בניטה.

דייסו יפן תנסה להצליח במקום שבו "נשברו" לא מעט שחקנים שניסו להציע מחיר מוזל אחיד לאורך זמן ולשמור על המחיר הנמוך. כך למשל, לקמעונאיות כמו קופיקס, סופר קופיקס או גוד פארם כבר שינו את התמהיל גם למוצרים יקרים יותר, כדי להצליח להגדיל את המגוון ולעמוד בדמי השכירות המאתגרים.

ביפן אמנם המחיר האחיד זול עוד יותר - 100 ין יפני, כ-3.30 שקלים בלבד למוצר, אך כדי לעשות את ההתאמות לשוק המקומי, החליטו ברשת ללכת על אסטרטגיה של תמחור אחיד גבוה יותר, שיאפשר לקבוצה לפתוח חנויות גם בקניונים בהם דמי השכירות לא זולים.

מי שעומד מאחורי הגעתה של דייסו לישראל היא קבוצת יוניון, באמצעות חברת מאץ' ריטייל בניהולו של עמיחי קילשטיין, שהיא זכיינית H&M ו-COS. הקבוצה היא גם היבואנית הרשמית של טויטה ולקסוס בישראל.

מבחינת תמהיל המוצרים, מדובר במגוון של כ-30 אלף פריטים, מתוך כ-100 אלף שקיימים בעולם ושמעוצבים עבור החברה. שלוש החנויות הראשונות ייפתחו בחודש יולי באשדוד, ברעננה ובראשון-לציון. בולטים בהיעדרם מיקומים בקניונים בתל-אביב, אך מנכ"ל הרשת מבטיח כי הרשת תפתח גם שם סניפים בהמשך.

בימים אלה צפויה להיפתח בישראל רשת קמעונאות נוספת - מיניסו, שבמסגרת שיתוף-פעולה אסטרטגי שגיבשה עם קבוצת עזריאלי תפתח חנות ראשונה בקניון עזריאלי בתל-אביב. נראה כי האסטרטגיה של דייסו, המתבססת על המחיר האחיד והזול, גם נוטה להעדיף קניונים בהם דמי השכירות נמוכים יותר, ואף צפויה לפתוח בהמשך חנויות ברחוב, מחוץ לקניונים.

החנות הראשונה של דייסו תיפתח ב-4 ביולי ביום בשטח של 450 מ"ר בקניון סי מול באשדוד. ב-18 ביולי החודש תיפתח חנות נוספת בקניון רננים ברעננה בשטח של 670 מ"ר. חנות נוספת תיפתח בסוף יולי במתחם סינמה סיטי G בשטח של 550 מ"ר.

בנוסף למחיר האחיד, לאחרונה החלה דייסו לשווק ביפן גם מגוון פריטים מצומצם בתמחור יקר יותר שנע בין 200 ל-800 ין, אך בחברה אומרים כי בשלב הנוכחי אלה לא יימכרו בישראל.

רשת הקמעונאות היפנית פועלת כיום בכ-30 שווקים ברחבי העולם עם מחזור מכירות שנתי של כ-4.2 מיליארד דולר ומפעילה כ-5,000 חנויות, כאמור עם מגוון של כ-100 אלף פריטים. בנוסף ל-3,000 חנויות ביפן, לדייסו יש קרוב ל-2000 סניפים מחוץ למדינה. הרשת פועל בארה"ב, באמריקה הלטינית, במדינות המפרץ וברחבי אסיה, וטרם נכנסה לפעילות באירופה. הפריטים מפותחים במטה החברה בהירושימה, ומיוצרים בלעדית עבור הרשת ומעוצבים ומתוכננים עבורה, כש-60%-70% מהמוצרים מיוצרים ביפן.

דייסו, שהוקמה ב-1977, נחשבת לרשת חנויות גדולות בסגנון "הכול בדולר" וצפויה להתחרות בארץ ברשתות כמו מקס סטוק והסטוק, בשל השילוב של חנות גדולה ומוצרים מוזלים. בין מוצרי הרשת ישנם פריטי עיצוב ואקססוריז לחללים השונים בבית: מטבח, סלון, חדר שינה, חדרי ילדים ואמבטיה, לצד אקססוריז, צעצועים, אביזרי עיצוב לימי הולדת, כלי עבודה, כלי כתיבה, כלי גינון, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרים לרכב, כלי תפירה, אביזרים לבעלי חיים ועוד.