גבי אדרי משך מאדרי-אל סכומים שיצרו חוב והחזיר אותם

בחברת הנדל"ן מציינים כי לאחר שהחזיר את סכומי המשיכות במלואם מצוי כיום בעל השליטה ביתרת זכות של כ-1.6 מיליון שקל

גבי אדרי, בעלי אדרי–אל / צילום: סיון פרג'
גבי אדרי, בעלי אדרי–אל / צילום: סיון פרג'

לבקשת רשות ני"ע, חברת הנדל"ן אדרי-אל פרסמה מידע משלים הנוגע למשיכות ויתרות בעלי שליטה, שממנו עולה כי בסוף שנת 2017 משך בעל השליטה ומנכ"ל אדרי-אל, גבי אדרי, סכומים על חשבון דמי ניהול לרבעון הרביעי של אותה שנה (2017) ולשנת 2018, "אשר יצרו יתרת חובה של בעל השליטה כלפי החברה". נכון לספטמבר 2017 עמדה יתרת החובה של אדרי כלפי החברה על כ-400 אלף שקל, ובסוף 2017 עמדה על כ-1.3 מיליון שקל.

לפי הפירוט שמציגה אדרי-אל, עיקר יתרת החובה לסוף ספטמבר (כ-340 אלף שקל) נמשכה ביולי 2017, על חשבון הרבעון הרביעי של אותה שנה, ומשיכות נוספות של כ-1.2 מיליון שקל בוצעו בין אוקטובר לדצמבר של 2017. באדרי-אל מדגישים, כי "סכומי המשיכות הושבו לחברה במלואם על-ידי בעל השליטה" - כ-1 מיליון שקל בחודש ינואר 2018 וכ-750 אלף שקל בחודשים פברואר ומארס 2018. עוד מוסיפים, כי אדרי לא משך חלק מדמי הניהול בגין הרבעון הראשון של השנה, כך שבסוף חודש מארס היה מצוי ביתרת זכות שעמדה אז על כ-600 אלף שקל, ועומדת כיום על כ-1.6 מיליון שקל.

באדרי-אל ציינו, כי "המשיכות בוצעו בהתבסס על צפי לקבלת מימון כנגד זכות לכספים מחייב של החברה, אשר לא התקבלו לאותו מועד", וכן כי "למיטב ידיעת החברה, לא היו מקרים דומים כאלו של משיכות דמי ניהול על-ידי בעל השליטה שלא בהתאם להסכמים הקיימים עימו".

עוד ציינו בחברה, כי לאור אי-עמידה בצפי קבלת המימון לקראת סוף 2017, "השיב בעל השליטה לחברה את מרבית הסכום בתחילת שנת 2018, סמוך למועד שהיה קבוע לביצוע פדיון חלקי לטובת מחזיקי אג"ח סדרה ב', ואף העמיד לחברה סכום נוסף של כ-650 אלף שקל לצורכי עמידת החברה בהתחייבויותיה".

באדרי-אל גם מציינים, כי בסוף 2017 העמיד אדרי ערבות אישית של כ-10 מיליון שקל לטובת הבטחת תשלום למחזיקי אג"ח ב'. החברה מציינת כי למשיכות שביצע אדרי "לא ניתן אישור על-ידי האורגנים המוסמכים של החברה", וכי היא נתנה גילוי מלא לפעולות אלה בדוחות השנתיים שלה ל-2017.

לאחר שגילו באדרי-אל על אודות העניין, דירקטוריון החברה קיים דיון בנושא, והנחה את מבקר הפנים של החברה לבצע דוח ביקורת, שעל אודותיו נערך דיון בסוף חודש מאי, ובעקבותיו גובשו כמה המלצות בנוגע להתנהלות שבין בעל השליטה לבין החברה.

עוד ציינו באדרי-אל כי החברה מתכננת "לפעול לאימוצם של נוהלי בדיקה ומעקב פנימיים, תוך עמידה בקשר רציף עם יועציה המשפטיים החיצוניים ומבקר הפנים שלה' לצורך מעקב וביקורת מכאן ולהבא, על מנת שמקרים כגון אלו לא ישנו".

העדכון שפרסמה כעת אדרי-אל מגיע בהמשך לדיווח בנושא שיצא בסוף חודש מארס, בעקבות הפניית תשומת לב החברה שנעשתה על-ידי רואי החשבון שלה.

העדכון הנוכחי ניתן ברקע להנפקת אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון שקל שאדרי-אל מקדמת בימים אלה, לצורך פדיון סכום דומה שהיא נדרשת לבצע בקרוב. אדרי-אל זימנה אסיפת בעלי אג"ח לשבוע הבא, שתתבקש לאשר את דחיית מועד הפדיון הסופי של האג"ח הקיימות שלה לאמצע אוגוסט (12.8), במקום המועד המקורי שנקבע לעוד כשלושה שבועות (10.7).

חברת הנדל"ן, שעיקר נכסיה נמצאים בצפון הארץ, מתכננת לשעבד חמישה מנכסיה לטובת מחזיקי הסדרה החדשה, בשווי של קרוב ל-150 מיליון שקל. הנכס המרכזי של החברה הוא קניון "שמונה סנטר" שבקריית שמונה, ששוויו הוערך בדוחותיה השנתיים ל-2017 ב-108 מיליון שקל. קניון זה, הפועל כבר כ-20 שנה, כולל שלוש קומות מסחר, עם שוכרים בולטים רבים דוגמת מקדונלד'ס, רנואר, פוקס, בנק דיסקונט, קופת חולים לאומית ועוד.